sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 את האפלה . אל מול האש והעשן, צללי האדם המהבהבים והדרכים הבוציות המבוקעות, דרכים לא-דרכים שבהן דידיתי, עלה בתודעתי, חי ויוקד, דימוי הגיהנום . שערי הגיהנום נפתחו לרווחה בפניי בלילה הזה, אם כי הגיהנום הגדול מכל היה סוגיית המרחב האישי . כל שרציתי היה ללכת כתיירת כפי שהורגלתי לתייר במערב : רואה ואינה נראית . מרחפת אך לא נוגעת . מוגנת באמצעות המסך הפריבילגי של הזרות . משאלה זו, מתברר, היא הדבר האחרון שהעיר הזו התכוונה או ידעה לאפשר . הייתי חייבת להשתנות ומיד . תחילה למדתי להינעל : ללכת במבט מטושטש, לכאורה פונֶה פנימה, מקים קיר בלתי נראה ביני ובין החוץ, ואני בוהה קלושות בפרגמנטים מן הרחוב ולעולם לא יוצרת קשר עין, במיוחד לא עם הגברים שבמרחב הציבורי . עשור רדף עשור וגם זה התייתר, עם היכרותי ההולכת ומתהדקת עם קודים חברתיים ותרבותיים, ואולי גם עם השינויים שעברו על הודו במהלך העשורים . למדתי להתבונן, להשיב מבט, לעתים להפתיע במתכוון עם מלה או חיוך . להשאיר את הפחד, ובמובנים מסוימים גם חלקים מן הזרות, מאחוריי . הספר הזה הוא פרי של אהבה לעיר שהכריחה אותי לחרוג מעצמי . הוא ניסיון לספר משהו ממנה דרך פרספקטיבה אישית ועכשווית, ובה בעת לפענח משהו באינסוף ההוויות ההיסטוריות הגועשות בה . איך מפענחים עיר ענק, בת למעלה מעשרים מיליון נפש, שבה היסטוריות שונות, חלקן עוינות ויריבות, חלקן מוכחשות, מבעבעות מתחת לפני השטח, כבות וניצתות, ואחרות נבנות מעליהן, מתערבלות יחד בהווה מסוכסך ?

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help