sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | קוד התבונה המרחבית נמצא כי הקושי בביצוע מטלה של משימת רוטציה מנטלית תלת - ממדית והזמן הדרוש לביצועה עולים כשהזווית הדרושה לסיבוב הצורה גדלה ( & Shepard Cooper, 1982 ) . הדמיה מרחבית ( ויזואליזציה מרחבית ) היא הכושר ליצור דימוי ולהפעיל עליו מניפולציות שונות ( כמו השמטת חלק או הוספת חלק ) . כושר זה נבדק במגוון מבחנים, למשל ב׳מבחן הצורות החבויות' ( 1985 Linn & Petersen, ) . במבחן זה מראים לנבדקים כמה צורות מורכבות וליד כל אחת מהן מציגים צורה פשוטה . על הנבדקים לאתר את הצורה הפשוטה בתוך הצורה המורכבת . לדוגמה, באיור 4 על הנבדקים לזהות בכל אחת מן הצורות המורכבות את הצורה הפשוטה שמתחת לצורה המורכבת ( וראו גם להלן משימות, משימה 2 ) . לעתים מסתירים את הצורה הפשוטה מן הנבדקים אחרי שמציגים להם אותה . במקרים אחרים מציגים צורה פשוטה אחת וכמה צורות מורכבות, ושואלים איזו צורה מורכבת מכילה בתוכה את הצורה הפשוטה . איור 4 מבחן הצורות החבויות ( 1485 . Linn & Petersen, 1985, p ) כשהוא מסתמך על כמה תאוריות אינטליגנציה וניתוחי - על 2 , מייר ( Maier, 1998 ) מעלה את הצורך להוסיף לשלושת הרכיבים שהציעו לין ופטרסן ( Linn Petersen, 1985 & ) עוד שני רכיבים של היכולת המרחבית, הנכללים בחלקם בהגדרה המורחבת של התפיסה המרחבית : תפיסת יחסים מרחביים והתמצאות מרחבית . 2 ניתוח - על ( מטה - אנליזה ) הוא ניתוח וסיכום של אוסף מאמרים העוסקים בנושא משותף ומציגים תוצאות של מחקרים בנושא זה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help