sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר : "שוליותו המרכזית" של האוצר הבכיר 9 בעבודת הדוקטורט שלו, ואלה אכן הוטמעו בהמשך דרכו בתחום האמנות החזותית והשפיעו עליה . לתפיסות התיאטרוניות המהפכניות היתה השפעה משמעותית על האוצרוּת החדשה, זו שהחלה לצמוח בשנות ה- 60 וה- 70 . אוצרים לא מעטים הגיעו לעולם האוצרוּת מתחום התיאטרון . למשל, הרלד זימן, שהחל את דרכו כשחקן, במאי ומעצב במה, לפני שהחל בפעולת האוצרוּת, ועפרת כותב עליו : "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא" . בתחילת אוצר-גרילה שואל עפרת : "מהי אוצרות טובה ? מהם הכישורים שנדרש להם האוצר הראוי ? מהי משימתו של האוצר ? " והספר, כסוג של עדות בגוף ראשון, משיב בדרכו לשאלות הללו, תשובה המהדהדת את יכולתה של האוצרות לחולל שינוי תפיסתי במדיום התצוגה . בחילופי הזמנים אמנם השתנו הדגשים, אך בעבודתו של עפרת פועמת המחויבות האישית ליצירה אוצרותית המחוללת "אירוע" . זו יצירה המחדשת בשפתה וחדורה בדחיפות, כי יש לה מה לומר כתביעה נמשכת . במובנים אלה ואחרים, מעשה היצירה של עפרת נקשר לאתיקה של התיאטרון הרדיקלי וגם הכותרת שבחר לספרו, אוצר-גרילה , מהדהדת כמקור השראה סמוי את "תיאטרון הגרילה" שהיה חלק 3 גם הקישור למורשת ההתנגדות של צ'ה מהתיאטרון הרדיקלי . גווארה מהווה מקור השראה עקרוני באופי הביקורתי העמוק של 3 מי שהגה את השם "תיאטרון גרילה" הוא ר . ג . דייוויס, מייסד - San Francis co Mime Troupe ( ״גרילה" בספרדית : "מלחמה קטנה" ) שהציע אותו ככותרת ( לפיטר ברג שכתב ופִרסם מאמר על תיאטרון זה 1966 ) . - https : / / www . dig gers . org / guerrilla_theater . htm

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help