sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אוצֵר-גרילה 8 באילו דרכים מחלחל ידע הנרכש באמצעות התבוננות ואיסוף לטעם אישי ואורח מחשבה ? איך משפיע האספן המומחה, הדולה פריטים נשכחים במכירות פומביות, על החוקר ועל תשוקת הכתיבה, המודעת לפעולת המחיקה הנמשכת ? איזו זיקה מתקיימת בין הגות להיסטוריוגרפיה ולביקורת אמנות עכשווית ? כיצד נודדת חוויית הארכיב ומחסן האוסף למעשה האוצרוּת העכשווית ? גדעון עפרת לא צמח לאוצרוּת . לא פעם העיד כי את ימי בחרותו העביר בדאגות מפני עתידו המקצועי, בין צייר לשחקן ולסוחר בבית המסחר של אביו . בתיכון "אליאנס" ברמת אביב הצטיין בציור ותיאטרון, והיו לו כנראה גם כישורים לא מבוטלים, כיוון שמצא את מקומו בלהקת פיקוד מרכז . לימודיו לתואר ראשון באוניברסיטת תל-אביב התמקדו בתיאטרון ופילוסופיה, והוא השלים דוקטורט בפילוסופיה, כולל שנת לימודי תואר שני באוניברסיטת "בראון" שבפרובידנס . עם שובו, לימד מחזאות מודרנית וישראלית בחוג לתיאטרון באוניברסיטה העברית, ופִרסם ביקורות בתחומי התיאטרון והתרבות הישראלית . בשנים הבאות כבר אצר פסטיבלי מיצג ראשונים בישראל ( 1976 וכן 1979 ) ואף טבע את המונח העברי "מיצג", והמציא לצדו גם את המונח "מיצב" . בדרכו של עפרת שפורטה כאן, עולה הזיקה המובהקת בין תיאטרון, מיצג והפנינג לבין אוצרוּת, והקשר הזה חשוב . כדי לאתר את מקורו אצל עפרת, יש לחזור לתקופה מעצבת בשנת לימודיו בארה"ב ( 1969 ) , שם נחשף ל"תיאטרון הרדיקלי" המאתגר את החלוקות המוסכמות שבין הבמה לאולם ; בין בימוי, משחק, קהל ותפאורה ; בין אמנות וחיים . התובנות העמוקות שרכש ניכרות כבר

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help