sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

אוצֵר-גרילה 12 ואמצעים למימוש תערוכות ופרסומים . בשעתו אף יזם הוצאת ספרים עצמאית שקרא לה "אמנות ישראל" או "אקדמיה" . הדגש בפעולתו הוא באמנות מקומית, בישראל . ואכן, הוא אוצר והיסטוריון אקטיבי הפועל בשיתוף פעולה מלא עם השטח - עם אמניות ואמנים, ארכיונים משפחתיים ומוזיאונים פריפריאליים . הוא חוקר אמנות מקומית, הוא "גואל" אותה - "מתקן חורים" בנתיב המרכזי של תצוגה ומחקר במשך עשרות רבות של שנים . גם במובן זה, הולמת את האוטוביוגרפיה שלו הכותרת אוצר גרילה, המדהדת את הנחייתו של צ'ה גווארה להישען על העם, לשאוב את הכוח והאמצעים מהשטח, לשתף פעולה עם רשתות פריפריאליות מקומיות . לא פעם עשה עפרת שימוש במושגים "מיפוי" ו"קרטוגרפיה" ביחס למחקריו המונומנטליים ולתערוכותיו שהתחקו אחר נופיה של האמנות המקומית ותהומותיה . במוזיאון חיפה לאמנות הוא אצר "רדי מייד אוצרותי" בשם "הוצאה לאור" ( 2010 ) . הוא העלה את מחסני המוזיאון, כְּמות-שהם, לאולם התצוגה, והציג את יצירות האמנות על רשתות האחסון, מגולגלות, מונחות בגבן . עפרת הקביל את התערוכה לפסיכואנליזה תרבותית המעלה תת-מודע תרבותי 4 אל סף ההכרה . בסרט אודותיו, שיצרה הבמאית יסמין סימן טוב, הוא העיד על עצמו ועל פועלו : "מהו חקר התולדות אם לא מסע אל הזיכרון המודחק . מיהו ההיסטוריון אם לא סוכנו של הזיכרון הקולקטיבי, זה שניזון גם מהזיכרון האישי" . 4 כבתוך שלו - אמנות ישראלית ברשות היחיד , בימוי יסמין הדס ליפשיץ-סימן טוב, ישראל 2017 , 43 דקות .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help