sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

פתח דבר : "שוליותו המרכזית" של האוצר הבכיר 11 המונח "שוליות מרכזית" הוא גם עניין של נסיבות ותנאים . עפרת השתלב באורח חלקי בלבד במסלול אקדמי . 11 שנים פעל כמרצה בחוג לתיאטרון של האוניברסיטה העברית בירושלים ( - 1981 1970 ) , 24 שנים היה מרצה בכיר באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים ( 1971 - 1995 ) . הוא לא זכה למעמד של פרופסור . בשיתוף רודי בינט, יזם ב- 2013 את "בית לאמנות ישראלית", מסלול אקדמי ללימודי אמנות ישראלית במכללת תל-אביב-יפו, ובו הוא ממשיך לפעול כמרצה . גדעון עפרת לא הוזמן לשמש מנהל אמנותי ואוצר במוזיאונים המרכזיים - מוזיאון ישראל ירושלים ומוזיאון תל-אביב . הוא פעל אמנם בפרקי זמן משתנים במוסדות רשמיים כגון בבית-האמנים בירושלים, שבו אצר בין השאר שתי סדרות של תערוכות ( 1981 - 1982 וכן 1986 - 1987 ) , ובמשך שנים ספורות פעל כמנהל אמנותי ואוצר במרכז לאמנות ישראלית "זמן לאמנות בתל-אביב ( 2002 - 2005 ) , וכן בבית גבריאל שבעמק הירדן ( 2005 - 2006 ) . אלא שעיקר עבודתו האוצרותית מוטמעת כרשת תערוכות נקודתיות במוזיאונים ברחבי הארץ . הוא אצר תערוכות משמעותיות, למשל, במוזיאון רמת-גן, מוזיאון חיפה, משכן לאמנות, עין חרוד, מוזיאון פתח-תקוה ובית אבי חי . פעמיים הוזמן לאצור את הביתן הישראלי בביאנלה לאמנות בוונציה ( ,1993 1995 ) , וכן אצר את "מפגש תל-חי 49" . רשימה זו מבהירה כי המושג "אוצר גרילה" הוא "קונספט", תפיסת עולם ודרך חיים . חִשבו על רמת האלתור הנדרשת ממי שלא עומדת מאחוריו מערכת ממסדית, ועל העקביות בדרך הפעולה הישירה והעצמאית של עפרת . הוא הממציא, המגייס והמיישם של כלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help