sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר | 7 הערבית . מרבית הפרקים נכתבו בשיתוף פעולה בין חוקר / ת ערבי / יה לחוקר / ת יהודי / יה, שראו בכך הזדמנות להציג את מחקריהם בפני קהל רחב ומגוון . ספר זה הוא הראשון בהוצאת מכון מופ"ת היוצא לאור בה בעת בשפה העברית ובשפה הערבית . מכון מופ"ת נענה לבקשת העורכות להוציא את הספר בשתי השפות, מתוך הבנה של חשיבות הענקת מעמד שווה לשתי השפות, בייחוד בספר שנושאו הוא הילדות בחברה הערבית בישראל . מטרה זו מומשה בזכות שיתוף הפעולה בין מכון מופ"ת לבין מכללת אלקאסמי בביצוע כל שלב ושלב בהכנת הספר עד להוצאתו לאור . צוותים משני המוסדות עבדו בתיאום על תרגום משפה לשפה, על עריכה בשתי השפות, על עריכה גרפית, וזאת בחדוות יצירה ובסיפוק עצום . אנו מאמינות שהגיל הרך הוא התקופה הנכונה ליצור תשתית ערכית וחווייתית שתבטיח חוויית ילדות עשירה וחוויות של הנאה, הצלחה, משמעות ומעורבות חברתית בהמשך החיים . אם ספר זה יתרום ולו במעט להעברה של מסרים אלה, נבוא על סיפוקנו . מבנה הספר שלושת שערי הספר מבקשים ליצור תמונה עשירה של המעגלים וההקשרים העיקריים שבהם ילדים חיים וגדלים . השער הראשון - עולמם של ילדים - נקודת מבט היסטורית - מציג את ההקשר התרבותי וההיסטורי של ילדות וחינוך בגיל הרך בחברה הערבית בישראל . שני המאמרים הכלולים בו דנים במורשת החינוכית האסלאמית, במפגש שלה עם גישות חינוכיות מערביות ובאתגרים הכרוכים בשילוב ביניהן במציאות הישראלית . השער השני - נרטיב, שיח וצליל בחיי הילדים - עוסק בהתפתחותם ובחוויותיהם של ילדים ערבים . שני המאמרים הראשונים מתארים מחקרים על התפתחות ההבנה החברתית ועל חוויות מוזיקליות של ילדים . מחקרים אלה נוגעים בחוויות מרכזיות בעולמם של ילדים ומצביעים על החשיבות שבמתן הזדמנויות לילדים להעשיר את עולמם החברתי והרוחני . שני מאמרים נוספים עוסקים ביכולת הלשונית של ילדים דוברי ערבית . השפה הערבית ייחודית בכך שהיא שפה דיגלוסית, דהיינו קיימים בה שני רבדים של שפה - השפה המדוברת ושפת הספר - השונים זה מזה ומקשים את רכישתה . היבט ייחודי זה בא לידי ביטוי במחקרים המסייעים בהבנת החשיבות והאתגר של טיפוח לשונם של ילדים דוברי ערבית והעשרתה . השער מסתיים במאמר מטריד על ילדי הצמתים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help