sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 גבריאל קאבאליון מפגש זה בין שתי הדמויות - הבמאי האיטלקי פליני והפסיכיאטר השוויצרי קרל גוסטב יונג - התרחש בחלומו של פליני, וכן בחלומות נוספים שיידונו בהמשך . במציאות, דמויות אלו לא נפגשו מעולם . אף על פי שיונג העניק הזנה ומזור רוחניים לבמאי האיטלקי, טרם נחקרו לעומק השפעתו של יונג על פליני והשלכותיה על יצירתו . התיאוריה של יונג התמקדה בארכיטיפים רבים שאפשר לזהותם בקולנוע . כמו כן, מחקרים קולנועיים שהתמקדו ביצירותיו של פליני זכו לקהל אקדמי גדול . עם זאת, בודדים המחקרים המשלבים את יונג הפסיכיאטר עם פליני 3 אכן, מומחים יונגיאניים אשר התמקדו בארכיטיפים הבמאי . ובסמליות בקולנוע הזניחו לרוב את מורשתו של פליני והעדיפו 5 בקולנוע 4 אחדים התמקדו בתקשורת ההמונים,סדרות טלוויזיה . 8 כלומר בסוגות 7 סדרות בלשים ופילם נואר, 6 בסרטי אימה,בדיוני, 9 שאינן מאפיינות את הסגנון של הבמאי האיטלקי . 10 ובחקר הקולנוע מן העבר השני, מומחים בביוגרפיה של פליני 11 הזכירו כבדרך אגב את השפעתו של יונג על חיי האמן ומעט שלו השפעות של סמלים וארכיטיפים בעבודתו . יוצאי דופן הראויים 12 אשר ניתחו כמה לציון הם אוהילי ( O'Healy ) וסטבס ( Stubbs ) , ארכיטיפים בקולנוע של פליני, בייחוד ה"אנימה" וה"צל", ובאופן הזה הפגישו את הגישה היונגיאנית עם יצירותיו של האמן . כמו כן ראויה לציון עבודתה של החוקרת הישראלית חיה אלדובי, שעמדה על התעניינותו של פליני בספרי יונג ועל השפעותיהם האיקונוגרפיות של ארכיפיטים כמו המנדלה על הקולנוע של 13 פליני . במחקר בישראל אפשר לזהות סימנים בודדים של התעניינות 14 והזנחה והתעלמות כמעט מוחלטת בפליני בקרב הוגים יונגיאניים 15 של חוקרי קולנוע ביחס להיבט הארכיטיפלי בעבודתו של פליני . חוסר ההתעניינות בעבודתו של פליני מנקודת מבט יונגיאנית עשוי להיות תוצאה של המגמה הכללית בניתוח סרטים . כפי שציין הסופר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help