sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 יצחק קשתי במקביל לכך, דרכי הגיוס לקבוצות מרכזיות בחברה מתמידות בנטייתן להתבסס על קריטריונים אקדמיים, וממילא נוטות לשמר 9 ולהדגיש את תפקידו הממיין של בית הספר העל-יסודי . תופעות ומגמות אלה נוטות להצביע על תהליך מורכב . מצד אחד, מתרחבת ההשתתפות בחינוך מטעמים כלכליים וחברתיים ונושאת איתה סיכוי לפיתוח דפוסים חדשים בחינוך ובתוצאותיו, בעיקר באמצעות שינוייה של מערכת החינוך ; מצד אחר, הבידול בחינוך ועקרונות המיון החברתי - המופעלים בעת ובעונה אחת עם ביצוען של הרפורמות - מסכלים, לפחות חלקית, את התפשטותם של הדפוסים החדשים . מצב עניינים זה קשור ביחסים המורכבים בין קבוצות מרכז ופריפריה . יחסים אלה נעים - באשר לקבוצות המרכז עצמן - בין קירוב הקבוצות הפריפריאליות אל המרכז לבין שימור מיקומן השולי . השערתנו הכללית מתייחסת אל יחסים אלה בין קבוצות מרכז לקבוצות פריפריה במישור החינוכי . אנחנו מניחים ששינוי חינוכי בחברה פלורליסטית מבחינת מוצא האוכלוסייה ותרבותה ו / או בחברה המתאפיינת בבידול מעמדי ניכר ייטה לפתח תהליכים של סיכול עצמי, כלומר יפעל בכיוון הפוך למגמה המבוקשת . הסיכול יתפתח כאשר השינוי במערכת החינוך מופעל על ידי קבוצות החלשות מבין טעוני הטיפוח, כאלטרנטיבה חינוכית עיקרית ואף יחידה" . 9 . מחקרים חוזרים ומדגישים את חלקם של מוסדות חינוך סלקטיביים בגיוס לקבוצות מרכזיות בחברה . ראו Guttsman, W . L . " Elite recruitment and political leadership in Britain and Germany since 1950 : Acomparative study of MPs and Cabinets" . In Crème, I . ( ed . ) , Elites in Western Democracy . London : British Political Sociology Yearbook, pp . 89 - 125 ; Rosenbaum, J . E . " Socializing youth for social 1, 1974, inequality" . Paper presented at the A . S . A . Convention, New York : 1976

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help