sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 חינוך כזהות וכפעולה 6 רפורמה חלקית במערכת החינוך - מבחינת ההיקף או החינוך . משך הזמן הדרוש לביצועה - נוטה להרבות את הדיפרנציאציה בין טיפוסים שונים של ארגוני חינוך . לדפוסי הפעילות המיוחדים של ארגונים אלה מתווסף במשך הזמן כוח התמדה, אשר נובע מאופייה המחזורי והקבוע של פעילות בית הספר . מחזוריות זו מהווה גורם 7 מחזק ומשמר של דפוסי הפעילות המיוחדים . ההתגייסות של תלמידים משכבות אוכלוסייה פריפריאליות לארגוני חינוך על-יסודיים מצביעה על יתר פנייה והפניה למסגרות חינוך והכשרה, שבהן דומיננטית החִברוּת-לקראת-תפקיד - כלומר בתי ספר מקצועיים, טכניים וכיו"ב - מאשר למסגרות שמכוּונותן 8 המרכזית היא חִברוּת-לקראת סטטוס כדוגמת בתי ספר עיוניים . 6 . ראו למשל את הניתוח המפורט של פאולסטון ( . Paulston, R . G Educational Change in Sweden . New York : Teachers College Press, 1962 ) ביחס לשינויים במערכת החינוך בשבדיה . 7 . לאמברט ( Lambert, A . , Bullock, R . , and Millham, S . " The informal social system" . In : Brown, R . ( ed . ) , Knowledge, Education, and Cultural Change . London : Tavistok , 1973, pp . 297 - 316 ) מציין שבבתי ספר נוטה להיווצר תרבות מיוחדת הן בקרב התלמידים והן בקרב המורים, אשר מתקיימת על אף התחלופה של הסגל ושל התלמידים . תרבות זו, המשפיעה על העמדות והערכים בקרב המערכת הפורמלית והבלתי פורמלית כאחד, מצמצמת שינויים ומחזקת את דפוסי הפעילות והנורמות הקבועים של בית הספר . 8 . איזנשטדט ( "חינוך ומודרניזציה", עמ' 50 - 60 ) עומד על כך שעם חדירתן של שכבות חדשות, לרבות שוליות, למערכות החינוך, נהפכות מערכות אלו לגורמים המגבירים את תהליכי הברירה בתחומי החברה והמקצוע . ביטוי מוחשי לתהליך זה ניתן למצוא בישראל בדו"ח פלד ( החינוך בישראל בשנות ה- 80 , עמ' ל"ח ) . נאמר שם : "החינוך המקצועי הוא מסלול הקידום החשוב ביותר לתלמידים טעוני טיפוח, שאינם מסוגלים לתפקד בחינוך עיוני או בחינוך טכנולוגי במסלולים גבוהים [ . . . ] החינוך המקצועי צריך לתת מענה [ ל ] חינוך וחיברות השכבות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help