sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יצחק קשתי גם לשלב החינוך העל-יסודי ובמידה מעטה גם לחינוך הגבוה . נתונים שנאספו בארצות מתפתחות מעידים שתהליך זה אופייני ומקיף יותר באזורים עירוניים מאשר בכפריים . עם זאת, באזורים מטרופוליטניים השיעור של הפליטה מהמערכת החינוכית גבוהה 4 למדי . תופעה שכיחה אחרת היא העלייה המדורגת בביקוש ל"תוצרי" החינוך ברמותיהם השונות . גורמים כלכליים-טכנולוגיים משפיעים באופן עקבי על עלייה זו . עם זאת היא חשופה לתנודות, בעיקר בעקבות השפעתם של גורמים פסיכולוגיים-חברתיים ( תחרות על יוקרה ושאיפה להבטיח סטטוס גבוה לארגונים שונים באמצעות העסקת כוח אדם בעל כישורים גבוהים ) . כמו כן, עבודות אמפיריות מצביעות על ציפיות הולכות וגבוהות של הורים, לרבות בשכבות 5 פריפריאליות בחברה, באשר לחינוך ילדיהם . במדינות מפותחות ומתפתחות כאחת, לחצים ומטרות פוליטיים למען מימוש נורמות שוויוניות ותמיכה בקבוצות שוליות מתועלים במידה רבה למערכת החינוכית . לחצים אלה מופיעים לרוב בדמות רפורמות מקיפות או חלקיות, חד-פעמיות או מתמשכות של מערכת 4 . מייר ואחרים ( Meyer, J . W . , Ramirez, F . O . , Rubinson, R . , and Boli - Bennet, J . " The world educational revolution , 1950 - 1970 " . Paper presented at the A . S . A . Convention, New York : 1976 ) עומדים על כך - תוך ניתוח נתונים של אונסק"ו - שקיימת עלייה משמעותית בהשתתפות בחינוך היסודי והעל-יסודי, הן בארצות מפותחות והן בארצות מתפתחות . העלייה החדה ביותר בחינוך היסודי ( מ- % 20 ב- 1950 לכ- % 85 בשנת 1970 ) הייתה במדינות שקיבלו את עצמאותן בשנים 1951 - 1955 . העלייה החדה ביותר בחינוך התיכוני הייתה בארצות שקיבלו את עצמאותן לפני 1945 . 5 . ראו למשל Bell, R . R . " Lower class Negro mothers' aspirations for their children" . Social Forces, 1965, 43, pp . 493 - 500

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help