sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 פתח דבר לפרקטיקה של חונכות מסורתית מהעבר הנחות על אודות מקומו של ידע ; פוקו טען כי הידע במהותו הוא מקור לסמכות ולשליטה ( פוקו, 2005 ) . על פי תפיסה זו, יחסי החונכות הוגדרו במושגים של פטרנליזם ותלות, ומקורם ביחסים מדרגיים ששררו בין החונך למתחנך, יחסים שנועדו לשמֵר את הסטטוס-קוו ואת ההיררכיה של הידע ככוח מקצועי וחברתי ( 2000 Darwin, ) . מאז, עולם החונכות התרחב ונעשה תחום תוכן גנרי - עולם מקצועי אוטונומי . מעיד על כך השימוש המושגי המגוון בתחום המקצועי : אימון, ייעוץ, ליווי, הדרכה והנחיה . המילים הנרדפות והמושגים הנרדפים מאפשרים לנו להבין שיש תפיסות שונות ואמונות שונות על אודות מבנה היחסים בין חונך לנחנך . לאלה אף מטרות מגוונות, בהן ללמד, להשפיע, לשנות, להצמיח ולהעצים, וניכר שהתחום נעשה מגוון וכחלק מעולם המקצועות ( 2016 West, ) . החונכות, כתחום תוכן מקצועי, משולבת ורווחת במקצועות מגוונים - בתחומי המקצועות הטיפוליים כפסיכולוגיה או עבודה סוציאלית בשלב הכניסה למקצוע חונכים או מדריכים מנחים את העוסקים בתחום המקצועי ( Lorenzetti, Halvorsen, Dhungel, Lorenzetti, Oshchepkova, Haile and Biscette, 2019 ) ; בתחומי הרפואה, בשלב ההכשרה וההתמחות, בעלי ותק מקצועי מלווים וחונכים את הבאים בשערי הרפואה ומלמדים אותם כיצד לנהוג על פי נורמות רפואיות ( 2017 Geraci and Thigpe, ) ; בתחומי האמנויות השונות ותיקים מלמדים צעירים כיצד מציירים על בד קנבס, כיצד מנסרים או מנגנים מוזיקה ( 2015 Torsney, ) ; בעולם הספורט המאמן האישי, בדומה לחונך, מסייע לספורטאי לטייב הישגים ( McQuade, Davis and Nash, 2015 ) ; בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה העובדים החדשים מלוּוים באנשי מקצוע ותיקים ( בנטור, זוננשיין, נווה ודיין, 2019 ) ; בתחומי השיווק, המסחר והעסקים ותיקים מלמדים צעירים כיצד ניתן להשיג תוצרים ולהגיע להישגים בתחום ( 2006 Cull, ) ; לאורך הלימודים האקדמיים מתקיימת חונכות על ידי אנשי סגל ; ובחיים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help