sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ישראל המאירי היום פונה לערוב . בבית – המזון אין איש . נפתחת הדלת ועל המפתן צועד אברך כבן עשרים ושש, דל – קומה, מגושם, בעל – בשר, לחייו ושפתיו עבות, תאותניות, מלאות חריצים [ . . . ] . 1 הוראות הבמה של ברנר מקנות ייחוד למעמד, שמבחינת מוסכמות הדרמה אין בו כאמור כל ייחוד : אף שהבמה מייצגת חלל פנימי עירוני, שקיעת היום מודגשת ממש כאילו היה החלל חשוף לטבע ; אף שמדובר בבית מגורים שהוא גם מסעדה, הבמה ריקה, כאילו הלכו כולם לישון, או כאילו המערכה כבר הגיעה לסיומה . ואכן, התחושה שמתעוררת היא של סיום ושל ציפייה דרוכה, אולי לאיזו התחלה חדשה . באמצעות כלי הביטוי הבסיסיים של התיאטרון - עיצוב חלל הבמה, תאורה, ליהוק - הופך המפגש עם האדם הניצב על הסף למעין גילוי . אפשר להוסיף ולומר : גילוי האחר . טרם כניסתו של אותו אברך צעיר, אליהו שמו, נזכרו כאמור כמה מתכונותיו, המעידות באופן כללי על אחרוּת : נוודות, זרות, קדרות עמוקה בצד נדיבות ללא גבול . ואולם רגע הכניסה, המפגש הבלתי אמצעי עם הדמות, הוא שמאפשר את גילויה כאחר, בהעירו בנו תחושות מורכבות של תהייה ופליאה ואף אי – נוחות ; הכבדות, הפנים החידתיים, ובניגוד לכניסת הדמויות האחרות - היותו "צועד על המפתן", כלומר לא ממש נכנס, שרוי, לצמיתות אולי, באיזה אזור ביניים מטריד . נתונים אלה אפוא מבדלים ומייחדים את המעמד התיאטרוני של כניסת דמות חדשה לבמה, אשר כשלעצמו, כאמור, אינו אלא עניין שבשגרה . ולא רק שגרה תיאטרונית : אירוע מעין זה הלוא מתרחש פעמים רבות במציאות . מישהו שלא הכרנו מגיע, מבקר, נכנס לחוג מבטנו . נחוצה התכוונות מיוחדת כדי לראות במפגש יומיומי שכזה משהו חד – פעמי . ואולם מפגש עם דמות בימתית, חרף המידיות והחיוניות המוענקות לו לפעמים בתיאטרון, הוא בכל זאת אירוע מחושב ומתוכנן . המחשבה או ההתכוונות שמאחורי האירוע הקטן

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help