sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ישראל המאירי בדרמה העברית, מזווית המאפשרת ללכוד בה את מלאכת הדמיון, המארג הרגשי והחושי החד – פעמי, ובו בזמן את עבודת המחשבה . זהו אם כן הדחף המוביל את הספר הזה . ואולם מובן שלא די היה באותו רצון או דחף בסיסי כדי לייצר התבוננות מאיזו זווית ייחודית . לשם כך נחוץ היה ניתוב, הכוון של המבט המשוטט . את זה סיפק לי המפגש עם הגות האחר, ובפרט עם זו של עמנואל לוינס . ראשיתו של המפגש הממושך בפגישה רגעית שהתרחשה בשעה שתרתי אחר עיקרון מנחה עבור עבודת הדוקטורט שלי ( ואולי לא רק עבורה ) . הפגישה אירעה במרתפי אוניברסיטת חיפה ; באחד המחסנים שבסמוך למגרש החניה התת – קרקעי נהגו לערוך מכירה של ספרים מעודפי ספריית האוניברסיטה . בפתח המחסן פגשתי בציפורה כגן, המרצה הוותיקה, רחבת ומרחיבת האופקים, אוחזת בספר ; לא, לא של עמנואל לוינס עצמו, שאז, בסוף שנות ה – ,90 כמעט לא תורגם ואף לא "יובא" עדיין ארצה, אלא בספרו של זאב לוי, האחר והאחריות , הספר הראשון שנכתב על לוינס בעברית . ציפורה חשבה שעליי לקרוא את הספר הזה . מיהרתי ורכשתי את העותק הנוסף שנותר שם - והתחלתי לקרוא . שם, במרתף המחניק, החל המסע עם ובעקבות האחר . עתה, משהגיע המסע אל תכליתו - ואולי מוטב לראות בספר זה רק תחנה נוספת במסע - לכבוד ולעונג הוא לי להודות למי שסייעו בהגעה לתכלית או לתחנה הזאת . ראשית, לאברהם עוז, המנחה של עבודת הדוקטורט שהספר מבוסס עליה בקוויו הכלליים . לקווים אלה נוספו היבטים של האחר, של המיתוס והשיח הדרמתי והתיאטרוני, שהרחיבו את זווית ההתבוננות, ואף כמה מושאי התבוננות : המחזות חברון ( שעלה על קרשי הבמה בשנת 2007 ) ו פונדק הרוחות , שהעיסוק בו הבשיל רק במאוחר לפרק נוסף בספר . נעזרתי רבות באנשי החוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה, שם אני מלמד, ובייחוד בגבריאל צורן, חיה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help