sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

| 11 שוקדים שברירי, שעלינו לגונן עליו ללא הרף, שאנו מכסים על פחדינו בעבודה מאומצת, שהיא גם צורה של שכחה . שעה תשיעית, אודיטוריום בית הספר, שכבה ט׳, שיעור ראשון בפרויקט גינת הקיימות . בחודשים הקרובים התלמידים אמורים להכיר צמחים מרחבי העולם ולהקים גינת נוי . זה שיעור ראשון מסוגו בבית הספר ; חמשת מורי הסדנה נפגשו כמה פעמים במהלך חופשת הקיץ, והם עתידים להוסיף להיפגש מדי שבוע כדי ללוות את הפרויקט . כעת התלמידים יושבים באודיטוריום . נראה שדבר ממה שהמורים אומרים אינו מעניין אותם, וצריך להשקיט אותם שוב ושוב . המורה מבקש מהם לבצע את המשימה הראשונה : עליהם לשוטט בקבוצות קטנות בחצר בית הספר ולמפות אדניות ופינות ירק . מה גדל בהן, אם בכלל . מה אפשר לעשות כדי להפוך אותן לירוקות ויפות יותר . בחוץ הם משוטטים באדישות, משתרכים לאורך מגרש הספורט הלוהט בחום של סוף הקיץ . שלוש ילדות נעצרות מאחורי הקפטריה : ארבע אדניות ברזל ריקות וחשופות מתחת למזגנים הפולטים את חומם בטרטור חדגוני . הן כותבות במחברת, בעודן עומדות : לשתול צמחים . לאסוף את מי המזגנים . אחר כך חוזרים כולם לאודיטוריום . התלמידים ממשיכים להרעיש . אחד המורים מנסה לשווא להסותם . הוא אומר : אני יודע שאתם עייפים . גם אנחנו . אם תהיו בשקט, נגמור ונלך הביתה . אבל כמה דקות קודם לכן הם משתתקים לפתע כשעל המסך מופיעות תמונות המדמות את הגינה העתידה להיבנות : בריכת דגים, גינה עתירת נוי, מדשאה, מדרגות בטון מחופות עץ . מישהו צועק בחושך מקצה האולם : אבל יהרסו לנו את זה . אילן, יובל, בראיין, רוז, רבין, פיג'י, עלאן, דניס, פול . לעיתים אני מתבלבל . היום, למשל, קראתי לצ'ינצ'אי צ'ינגצ'אי והבכתי אותו בפני שאר התלמידים . אני מבקש את סבלנותם ומשתדל לתת בהם סימנים . בערבים, בתוך הגיהינום של הימים האחרונים – בחג הייתה אצלנו אימי, ונועה ואני נאלצנו להעמיד פני חולים, אף שלאמיתו של דבר אנחנו על סיפה של פרידה – אני משתדל ללמוד את שמות הילדים בעזרת הדפים שהכנתי לי, המדמים את סדר הישיבה בכיתה .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help