sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אברהם פרנק עד מאוד . הספרות המחקרית מרבה להדגיש את חשיבותו הרבה, הקריטית לא פעם, של המנהל עבור בית הספר שבראשו הוא עומד, ובכל זאת - לא נוצרה פרופסיה מובהקת בעלת משקל ציבורי כיאה לתפקיד . הכיצד ? בשנת 2007 סיימתי את עבודתי המסודרת בחינוך לאחר כ – 35 שנים, מהן 16 בניהול, והחלטתי להתחיל בכתיבת עבודת דוקטורט בנושא מנהלים של בתי ספר . כאמור, כיוונתי אל החלקים ה"פוליטיים" של עבודת המנהלים מול גורמים חוץ – בית – ספריים, מחקר שיסייע לי לפענח את השאלה שהצבתי למעלה - "הכיצד ? " . מטבע הדברים עבודה כזאת נדרשת להיות רב – ממדית ולהקיף סוגיות רבות, ואין להסתפק במחקר נקודתי ממוקד . הספר בנוי על ראיונות עם 50 מנהלים מהשנים 2008 - ,2009 והוא מורכב משלושה רבדים המכילים זה את זה : הרובד הראשון מתייחס לתהליכים "הגדולים" של המאה ה – 20 המשפיעים על כולנו : המעבר לעידן הפוסט – מודרני, הגלובליזציה ודפוסי המשילות ; הרובד השני מבהיר שבגין תהליכים אלה חל מעבר הדרגתי של המנהל לעסוק בזירה החוץ – בית – ספרית ; והרובד השלישי נדרש לארבעת המושגים המונחים בבסיס המחקר : סמכות, אחריות, אחריותיות ( accountability ) ועומס, שנבחנים מול הרבדים הקודמים . לא הופתעתי לגלות שעולמם של המנהלים גדוש שינויים גדולים . ואולם באופן די מפתיע, הכיוון של השינויים מצביע על בעיה ברורה מאוד ומחריפה סביב מקצוע הניהול הבית – ספרי . בשנים 2008 - 2012 עסקתי בעבודת הדוקטורט, שהוגשה לאוניברסיטת תל אביב תחת הכותרת : התחום ה'פוליטי' בעבודתם של מנהלי בתי ספר והקשרו לנושאי סמכות, אחריות, אחריותיות ועומס ( סאא"ע ) ( פרנק 2012 ) . ובכן, כאן פגשתי את יעל .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help