sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 על ההדרה מסוים ולהתייחס אליו כאילו היה יחיד ( לדוגמה, יצרן תקשורת גבר, גם אם הוא ממוצא אתני "אחר", או ייצוג של נכָה גם אם היא ממוצא אתני "חזק" ) . כתהליך מתמיד של כינון זהויות, תהליך הייצוג משמש גם ככוח היוצר סטריאוטיפים שבעזרתם מובנות ה"שונוּת" וה"אחרוּת" . סטריאוטיפים נוצרים בתהליך מיון, ארגון וקטלוג של תחומים רבים, מורכבים ולא תמיד ברורים שהפרטים בחברה נתונה קולטים מהסביבה החומרית והסמלית שבה הם חיים . אלו הם מנגנונים שבאמצעותם מפרשים בני האדם, קבוצות וחברות שלמות את המציאות ומעניקים לה משמעות תוך סידורהּ וסיווגהּ . יעילותם של הסטריאוטיפים נובעת מהקונסנזוס המקובל ביחס להגדרתם והם מבטאים את מה שקבוצה אחת חושבת על רעותה . השימוש הגורף בסטריאוטיפים מתייחס לקבוצות מוחלשות ומשמיט את הקרקע מתחת לבחינה פרטנית של היחידים כסובייקטים אנושיים מורכבים . בתהליך הזה מתעוותת המציאות החברתית של קבוצות חברתיות, והן הופכות בעל כורחן לדימויים מופשטים שאולי אינם תקפים כלל לגבי חבריהן . הדיון הנוכחי כולל כמה מושגים שביניהם שוררים יחסי גומלין : האחרה, הדרה, הכחדה סמלית כמותית והכחדה סמלית איכותנית . כל אלו נגזרים באופן ישיר מיחסי הכוח הרווחים בחברה . נבחן שאלות כגון : האם קבוצה חברתית כלשהי מוצגת בטקסטים התקשורתיים או נעדרת מהם, כלומר מהי מידת נראותה / הדרתה ? במידה שהקבוצה זוכה לייצוג, מהו ? מהם המאפיינים הרווחים בייצוג הקבוצה ? האם היא מוצגת באופן סטריאוטיפי ? מהם הסטריאוטיפים המקובלים לגבי קבוצות מסוימות ? באיזה הקשר הקבוצה מופיעה ? האם חברי הקבוצה הם אובייקטים האשמים במצבם או סובייקטים שגורלם בידם ? מהי האינטראקציה בין חברי קבוצת הרוב לבין חברי קבוצת המיעוט ? הספר כולל שני שערים : השער הראשון עוסק במקורות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help