sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 בלה ליוש בי רתיעה . חברתי הצטיינה באופן יוצא מגדר הרגיל בלימודים . יחד בילינו את זמננו במשובות נערוּת, ואף שלמדנו בסמינר חרדי והתלבשנו בצניעות, בילינו כמו רוב הילדים . שיחקנו כדורגל עם הבנים, החלפנו ספרים בספרייה ציבורית, הלכנו לסרטים לעתים ( רחוקות אמנם ובניגוד למסר ה"חינוכי" ) , ובבתי הורינו קראו בכל שבת עיתון מעריב . ואולם התברר בדיעבד שהשאיפות והחלומות של כמה מאתנו היו שונים בתכלית . בשנים האחרונות של הסמינר נפרדו דרכינו . המשכתי לעקוב אחר חברתי מרחוק ומתוך תחושה שהיא "מפספסת" . מדי פעם נפגשנו בצומתי החיים והחלפנו מידע . קרנה עלתה בעיניי כששמעתי שהצליחה להתברג למשרד רואי חשבון, ולבסוף גם נעשתה לבעליו . אמות המידה שלי לבחינת חייהן של חברותיי שנשארו "בצד החרדי" היו מערביות מובהקות : השכלה, קריירה, מגורים ופנאי . המושגים של חברותיי החרדיות היו שונים : הן מיהרו להינשא, התחרו ביניהן על הרחבת המשפחה, וגם מי שיצאה לעבוד עשתה זאת רק כדי לפרנס . המסע שלי, שהחל בחוסר נכונות להבין, וודאי שלא לקבל את ה"אחרוּת שלהן", התפתח במהלך המחקר התפתחות כפולה : התהליך הרפלקטיבי של ההתבוננות כחוקרת איכותנית פנימה והחוצה הוביל לתמורות בתודעתי ובתפיסתי את עולמן של הנשים החרדיות ; ונקודת המבט המפוכחת יותר יצרה התבוננות אחרת בעולמן של הנשים החרדיות הלומדות, העובדות והמפנות זמן לפנאי . מסעי המתמשך והמתנתק מעולמן, מחלומותיהן ומשאיפותיהן, אל עולמי, ומשם בחזרה אליהן, זיכך את התובנות ויצר בי את הצורך לבנות אינטראקציה חדשה עמן, "נקייה" יותר, שיפוטית פחות ופרשנית יותר . כשראיינתי, ניתחתי ובחנתי את הטקסטים, תוצרי הראיונות, מצאתי שקולי התערבב בקולן . ואף שבמודע מיצבתי את עצמי מלכתחילה כקול פסיבי שקט ולא דומיננטי, הרי שבמהלך המחקר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help