sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 שני קונה האם יש בכך בעיה ? האם יועץ "גורו", מאלה המתוארים בפירוט בספר, לא עשוי לחולל סביבו תנועה שתוצאותיה יכולות להיות חיוביות ? יתרה מכך - האם מרכיבי ההופעה, השיווק העצמי או המשחקיות אינם מאפיינים לגיטימיים ( פוסט – מודרניים, פוסט – פורדיסטיים ופוסט – ביורוקרטיים ) של השפעה ארגונית ? כוחו של הספר בכך שהוא מציב בפנינו באופן חי, מפורט ומעורר מחשבה את השאלה הפתוחה הזו . בעקבות הצגת השאלה עולות תובנות חשובות, האופפות את מה שכולנו שואלים את תלמידינו בקורסים לייעוץ ארגוני : מיהו הלקוח ? האם זהו המנהל הנועץ, או שמא העובדים המקיפים אותו ? המנהל הבכיר ששכר את שירותינו או שמא הארגון כולו ? לעתים קרובות, התשובה לכך מורכבת ואינה חד – משמעית . ניתן אם כך לטעון שייעוץ אישי למנהלים הוא פיתוח של איש יחסי האנוש בעל הרקע הפסיכולוגי, שבמשרדו יכולים העובדים לשפוך את לִבם ולקבל בחזרה תשומת לב אמפתית . זאת לאחר שמחקרי הות'ורן ( Hawthorne ) וגישת יחסי האנוש הציגו להנהלה את התועלת לתפוקה שמביא מתן תשומת לב לעובדים . השפעתו של היועץ האישי יכולה גם לעבור באמצעות המנהל הנועץ ולהשפיע על האנשים המקיפים אותו, בכירים וזוטרים, בקבוצות עבודה, צוותים ופורומים ארגוניים שונים ; כל אלה - והארגון כולו שהם חלק ממנו - גם הם לקוחות של הייעוץ הארגוני . מהו הלקח הטמון בספר לגבי הכשרת היועצים הארגוניים ? ראשית, זוהי הכרה מחקרית בחשיבותה של תמיכה רגשית - אמפתיה והכלה . זהו הממד התהליכי, הדינמי, שהכשרת היועצים הארגוניים צריכה להדגיש . האם פירוש הדבר שיש להקטין את ממד התוכן, הממד של הידע המקצועי, המספק מודלים ותיאוריות ? המחקר טומן בחובו תשובה מעניינת . הוא מציג לפנינו שתי אופציות מנוגדות לכאורה של ייעוץ אישי : האינטואיטיבית והפרופסיונלית . למרות ההבדל החיצוני בין שני הסגנונות הללו, יש להם מבנה עומק משותף . מבנה העומק שלהן מכיל רצף המתחיל באבחון של

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help