sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יצחק עזוז חייב להכיר בכך שבאותו מצב יכולתי להיות או רוצח או משטמת [ או מורד ] - שניהם [ שלושתם ] היו אנושיים - אם ברצוני להבין ולהסביר את ההתנהגות של 11 לא מדובר בהבנה פוזיטיביסטית, מהסוג שניהם [ שלושתם ] כמיטב יכולתי" . 12 - הבנה שנוצרת שהשתלט על תחומי החברה והרוח מאז ראשית המאה ה – 19 על בסיס תהליכי הפשטה ומודליזציה לוגית ומתמטית, שככל שהם "מדעיים" יותר כך הם הופכים מלאכותיים ומנותקים יותר מהמציאות הריאלית . זו תובנה שמתבקשת משני משפטי האי – שלמות של קורט גֶּדֶל ( Gödel ) , ובאה לידי ביטוי במעבר מתורת הקבוצות הנאיבית של קנטור לתורת הקבוצות האקסיומטית של צרמלו – פרנקל . לכן אין זה מפתיע שבראונינג מציין : "באופן פרדוקסלי הייתי יכול להשלות את עצמי, שאני בטוח יותר באשר למה שקורה לגדוד עם עדות מפורטת של 13 הפרדוקס נובע ממסורת החשיבה אדם אחד מאשר עם עדויותיהם של 521" . המערבית שחותרת לפשטות ולוודאות - חלום שנשבר הן לגבי החשיבה 15 14 הן לגבי תקפותו המוחלטת של המדע המודרניהפילוסופית – דדוקטיבית, 16 מכאן מסקנתו העמוקה של והן לגבי תקפותה המוחלטת של המתמטיקה . בראונינג : "הימנעות מהניסיון להבין את המבצעים במושגים אנושיים [ בכפיפות לסד המדעי המקובל ] תהפוך כל מחקר היסטורי של מבַצעי שואה שאינו רוצה 17 להיות קריקטורה חד – ממדית - ולא רק את המחקר הזה - לבלתי אפשרי" . למעשה המטרה המרכזית של ספר זה היא המטרה הפדגוגית . המבואות של השערים השונים יהיו ארוכים מהמקובל מכיוון שבניגוד לספר היסטורי רגיל, אציג בהם בהרחבה את הכלים המחשבתיים שבאמצעותם אנסה להתמודד עם ה"עובדות ההיסטריות" . כך למשל, אני שם במירכאות את המונח "עובדות היסטוריות", שאעסוק בו בהרחבה במבוא לספר כולו . הרעיון ש"עובדות" מדברות בעד עצמן" הוא פיקציה שיצרה החשיבה הפוזיטיביסטית, כדי לייצר 18 מכל מקום, ניתוח רחב של מונח זה חיוני אשליה שמדובר ב"מדע ודאי" . להבניית התפיסה המוצגת בספר זה . כך גם לגבי מונחים ורעיונות נוספים, שחלקם יטופלו במבוא הכללי ולחלקם יטופלו במבוא לשערים הרלוונטיים . מכל האמור נובע שהצד ההיסטורי של השואה אינו המוקד של הספר, ועם זאת הוא יסוד חשוב ומרכזי משני טעמים . הוא הקרקע שעליו אני מצמיח את התפיסה של הספר, וכפי שאציג בהמשך, לא ניתן להפריד בין תכנים לבין היסודות הפדגוגיים והדידקטיים שמשתמשים בהם לצורך הבנת התכנים וכינון המשמעות שלהם . הטעם השני, שלמעשה אינו ניתן להפרדה מהטעם הראשון,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help