sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 יצחק עזוז ומפרשת את האירועים בהתאם . לכן בני אותה תרבות פועלים ככל יכולתם כך שהאירועים יתרחשו כאילו הם הכרחיים, כאילו אין אפשרות אחרת מ"האמת" שבה הם מאמינים . באומן הודה שהמחשבה הראשונה שלו לגבי חוסר הנכונות של סוציולוגים להתמודד עם השואה מוטעית : "כעת אני מבין שטעיתי [ . . . ] מרבית החוקרים שמדברים וכותבים על השואה כמעט אינם מתעניינים בשום דבר אחר [ . . . ] קיומו 3 אם כן, או היעדרו של קשר בין השואה למהות הפנימית של המודרניות [ . . . ] " . מה מונע מסוציולוגים וחוקרים ששבויים במתודות המדעיות להבין אירועים חברתיים בכלל ואירוע כמו השואה בפרט ? הסיבות לכך נעוצות "דווקא בשל הכישורים הסוציולוגיים חסרי הדופי של המחברת, ובשל מיומנותה ביישומם, 4 חושף ספרה של פיין, בבלי דעת, את חולשת הסוציולוגיה האורתודוקסית" . אותה סוציולוגיה שהכפיפה את עצמה "לרוח הרציונלית, לעקרון היעילות, למנטליות המדעית, לדחיקת הערכים אל ממלכת הסובייקטיביות [ שנחשבת לשלילית ] וכיוצא באלה . . . [ במילים פשוטות ] שלטון ההיגיון העולה שאותו 5 אותה גישה "מדעית" מעקרת זיהה ובר כמאפיין המרכזי של המודרניות" . את המציאות בכלל והמציאות החברתית בפרט ממורכבותה, וזאת כדי לממש את הרעיון המודרני של הנדסת המציאות הפיזיקלית והחברתית . כדי שמטרה זו תתאפשר, החשיבה המערבית מאז אפלטון - והמודרנית ביתר שאת - פעלה ללא לאות לסלק סתירות שהלוגיקה לא סובלת, ושמבטאת לכאורה את "השקר" שבעולם . זהו סילוק שיצחק בנימיני יצר לגביו את המושג "האדם המנקה" ( Homo Sanitarius ) . בנימיני מדגיש ש"אין כאן בחינה של המושג 'ניקיון' בהקשר הפילוסופי אלא בהקשר הפסיכולוגי ו / או האנתרופולוגי, כלומר באופן תפקודו בחיי היומיום של 'האיש ברחוב' כמו גם אצל הדובר 6 טענתי היא שאם בוחנים את המניע ל"ניקיון" ללא הפרדה בין האידיאולוגי" . תחומי הדעת השונים, ניתן להבין שיסוד זה הוא פועל יסוד של אופן הפעולה המוחית של האדם כמערכת אחת, שהאקדמיה מפרידה באופן מלאכותי כדי להיות "מדעית" - חפה מסתירות . אותו מוח, שבגלל אופן פעולתו חותר להשיג במהירות תמונת עולם אחידה כצורך הישרדותי - לסלק דברים שנתפסים כשונים ביחס לתמונת העולם הקיימת כדי לפנות מקום לדברים שנתפסים כשונים באופן מפתיע, שמסכנים את בעל המוח . רק שינויים חריגים במיוחד מאלצים את המוח להתייחס לאותן הפתעות כשונות, וגם אותם הוא מכיל במהירות ( יחס בנאלי גם למוות ) , או שהוא מייצר פתלוגיה ברמות שונות - חוסר יכולת להתמודד גם עם המציאות ה"נורמלית" .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help