sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 כמו בובות בחלון ראווה כשבכל חלקה גרו בני המשפחה הפרטרילוקלית המורחבת ( ביתא סב ) . נישואין מקרבה של פחות משבעה דורות נחשבו גילוי עריות ( וייל, 2012 : 26 ) . מכיוון שהכפר היה בנוי כרשת של קשרי שארות, רמת המחויבות והעזרה ההדדית הייתה גבוהה בקהילה ובמשפחה המורחבת ( סוגיות בנושאי משפחה , 1989 ; שבתאי, 1999 : 57 ) . קבוצת השארות המקומית הייתה יחידה סולידרית בעלת חשיבות עצומה ליחיד - היא העניקה הגנה, רכוש, עבודה, תמיכה באלמנות, בגרושות ( רובן חזרו לבית ההורים ) , ביתומים ועוד . מושג מרכזי בחיי המשפחה והקהילה באתיופיה היה הכבוד, כשההיררכיה התקיימה לפי פרמטרים מרכזיים של גיל, מין, מעמד דתי וכלכלי ותפקיד ( בודובסקי ואחרים, 1989 : 10 - 13 ; וייל, 1991 ) . המבנה המשפחתי היה פטריארכלי ומעמד הנשים היה נמוך מזה של הגברים . תפקידי האישה היו בעיקרם מסורתיים וקשורים לעבודות משק הבית ולחינוך הילדים . הנחיתות המבנית הנשית באה לידי ביטוי בתפקידן המשני כמסייעות לגבר בחקלאות, 4 האישה במלאכות היד, בעיקר בקדרות, ובתלותן הכלכלית בגבר . נדרשה אף לכבד את בעלה, ובמידה שלא צייתה לו הוא היה רשאי לכפות עליה גירושין . עם זאת, במקרה של פרידה או סכסוך היו קיימים הסדרים לשמירת זכויותיה של האישה - התקיימה חלוקת רכוש שווה והבעל המשיך לתמוך בה כל עוד ילדיה קטנים . חינוכם של הילדים בכפרים היה בעיקר לא פורמלי : אב חינך את בנו, אם את בתה . חלק קטן מהילדים למדו בבית הספר הכפרי או בבתי הספר הממלכתיים בעיר הקרובה . רוב היהודים לא ידעו קרוא וכתוב . במהלך המאה ה – 20 גדל מספר האנשים באתיופיה שרכשו השכלה, הן בקרב האוכלוסייה הכללית והן בקרב היהודים . ב – 1953 הקימה הסוכנות היהודית בית ספר באסמרה . בשנות ה – 60 הקימה רשת אורט בתי ספר יהודיים בכפרים ליד גונדר, אבל הם 4 . וייל, 1991 ; סלמון ואחרים, 2013 : 228 ; 1995 Leitman, .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help