sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

נורית כנען-קדר 12 בצד תיאורי עולי רגל או מסורות מקומיות . שגרה זו רווחה גם במקומות קדושים אחרים באיטליה . מתוך הרשימה הארוכה של אתרים שנבנו ושופצו על ידי הפרנציסקנים כדאי לציין את האתרים הבאים : הבזיליקה של אמאוס ( 1901 ) , הבזיליקה של היגון בגן בגיא שמנים ( 1919 - 1924 ) , הבזיליקה של הטרנספיגורציה על הר תבור ( 1921 - 1924 ) , כנסיית הביקור בעין-כרם ( 1938 - 1955 ) , כנסיית "האדון בכה" על מורדות הר הזיתים ( 1955 ) והבזיליקה של הבשורה בנצרת ( 1955 - 1969 ) . יחד עם הבנייה הנרחבת ייסדו הפרנציסקנים בירושלים בשנת 1924 את בית הספר Studium Biblicum Franciscanum , על פי המודל והשם של הפקולטה ללימודי התנ"ך והארכיאולוגיה של המכון האפיפיורי ברומא . בירושלים נלמדים לימודי התנ"ך וארכיאולוגיה של ארצות המקרא והתנ"ך . ובנוסף מסונף למוסד זה גם בית הספר לתיאולוגיה . לבית הספר מוזיאון ארכיאולוגי שבו ממצאים רבי ערך, בין חברי המסדר שהיו קשורים לבית הספר באופן ישיר היו ארכיאולוגים מובילים : הארכיאולוג והתיאולוג בלרמינו בגטי ( 1990 - 1905 , Bellramino Bagatti ) , שחפר במקומות רבים בארץ הקודש ובאופן נרחב בכנסיית הבשורה ההיסטורית ובכפר של נצרת, 5 האב פרוספר ויו ( Prosper Viaud ) , שחפר בנצרת בשנים 1889 - 1910 ומצא את הכותרות הצלבניות בנצרת, ואחרים . המסדר הסלזיאני המסדר הסלזיאני הוא מסדר חדש יחסית . הוא נוסד על ידי דון בוסקו לקראת סוף המאה ה- ,19 ונקרא על שם פטרונו הקדוש פרנסיס מסאלס ( Francis de Sales , 1567 - 1622 ) . המסדר, שנפוץ בעולם כולו, התיישב בארץ בסוף המאה ה- 19 . מרכזיו מצויים בנצרת, בבית לחם, בבית ג'מאל ועוד . מטרת ייסוד המסדר מנוסחת במילות הפתיחה של חוקתו : "השְׁלֵמוּת הנוצרית של חברי המסדר מתקבלת מעבודתם הרוחנית והגופנית בעבודות חסד עבור הצעירים, במיוחד העניים, ומחינוך הבנים לתפקידי כוהנים בכנסייה" . האמנים הכמעט אנונימיים עבודות האמנות שנוצרו בפטרונות המסדרים בארץ במאה ה- 20 רבות מאוד, ומציגות תפיסות מגוונות . כאלה הם, לדוגמא, המבנים של האדריכל אנטוניו ברלוצי ( 1960 - 1884 , Antonio Barluzzi ) בשירות הפרנציסקנים או מבניהם של

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help