sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

אבי שחף 14 ‑ האם המנהיגות שלי כמנהל בית ספר היא מנהיגות מכבדת אדם ? ‑ כיצד התלמידים שלי רואים אותי כמורה שלהם ? ‑ האם כיועצת חינוכית אני מודעת מספיק למצבים של כבוד ושל חוסר כבוד בבית הספר שלי, ואיך אוכל להשפיע על קידום תרבות בית ספרית מכבדת אדם ? ‑ אילו חוויות של כבוד וחוסר כבוד זכורות לי כתלמיד בשנות נעוריי ? הספר נע על פני כמה צירים : תוכן מול תהליך ; סיפורים אופטימיים לצד סיפורים קשים של השפלה, פחד והתעמרות ; שילובים בין רגש, קוגניציה והתנהגות . כל אלו מזמינים את הקורא להתבונן על מורכבותו של ערך כבוד האדם בחיי בתי ספר . בפרק הראשון מוצגים סיפוריהם של 26 מרואיינים, שנענו להזמנה לספר סיפור של כבוד . הסיפורים מובאים כלשונם, ללא הסברים או פרשנות ; הפרק השני כולל הסבר כללי על התפיסה התיאורטית ועל העקרונות המתודולוגיים של שיטת הניתוח הנרטיבית, והשפעותיה על אפיוניו של המחקר הנוכחי ; בפרק השלישי מובא ניתוח של הסיפורים, בהמשך ישיר להסבר המתודולוגי, אגב התמקדות בשתי שאלות המחקר שמפורטות בראשיתו ; הפרק הרביעי סוקר את ההיבטים המושגיים והתיאורטיים המגוונים של ערך כבוד האדם, והפרק החמישי מציג תובנות בנוגע למשמעויותיו של כבוד האדם בבתי ספר בישראל . ייחודיותו של הספר בשילוב בין תפיסה וכלים של פיתוח ארגוני, ובין כבוד האדם כתמה מרכזית בצירוף גישה נרטיבית . תקוותי היא שספר זה יחדש ואולי יפתיע, יחדור ללבבות ויעורר שאלות ; שאיפתי היא שהוא יתרום, ולו במעט, לחיזוק המודעות לחשיבותו ולמרכזיותו של ערך כבוד האדם בחייהם של ארגוני חינוך ושל אנשי חינוך .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help