sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בין כבוד להשפלה 13 ומנהלים ; מורות ומורים ; יועצות חינוכיות ותלמידות ותלמידים . ביקשתי לפגוש את המרואיינים בהגבלה אחת : הם ממלאים היום, או מילאו בשלוש השנים האחרונות, את התפקידים שמהם יסופרו ויצמחו הסיפורים . כל זאת על מנת למקד את המשמעויות של ערך הכבוד בחייהם של בתי הספר, כפי שהוא נתפס בעידן הנוכחי . הצגתי את עצמי בפני כל המרואיינים כיועץ ארגוני עצמאי, שקרוב ל ‑ 25 שנים מנחה תהליכים לקידום כבוד האדם בארגונים . ציינתי שיזמתי רעיון לספר את סיפורי הכבוד בקרב ארבעה בעלי תפקידים בבתי ספר שונים בישראל . הדגשתי שהמחקר הוא יוזמה שלי, וששום גוף אינו עומד מאחוריי . הבעתי תקווה שהספר אכן ייצא לאור, אבל לא התחייבתי לכך ולא הבטחתי דבר . השתדלתי לשדר את החשיבות שאני רואה בריאיון, ואת פוטנציאל הלמידה שטמון בו . במקרים שבהם הרגשתי שהריאיון מעורר חרדה או אי ‑ נוחות, ציינתי שאין אמירות נכונות או לא נכונות, אלא סיפור אישי שאני סקרן להקשיב לו . בכל המקרים הרגשתי שנעניתי על ידי המרואיין . היו מקרים שמרואיין פתח מיד בסיפורו, והיו מקרים שהוא ביקש לחשוב כמה רגעים כדי לסדר את מחשבותיו . בסופו של דבר, לא היה מרואיין שלא סיפר כלל, וכול הסיפורים שולבו בספר . כול מפגש היה עבורי שילוב בין חוויה רגשית ובין חוויה אינטלקטואלית . הגעתי אליו באמונה שכל אדם הוא עולם שלם שאוצר בתוכו סיפורים . כל יציאה לקראת ריאיון, לעיתים נסיעה ארוכה לאזור מרוחק למפגש עם אדם אחד, עוררה בי סקרנות, התרגשות וציפייה לקראת הלא ‑ נודע . מבנה הספר שתי מטרות לכתיבת הספר : לחזק מודעות למשמעויות הערכיות וההתנהגותיות של כבוד האדם בבתי ספר בישראל ולעודד אנשי חינוך לאמץ את כבוד האדם כחלק מהשפה החינוכית שלהם . תקוותי שאנשי חינוך שיקראו את הספר ישאלו את עצמם :

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help