sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אלינור כרמי מציגה סיפור חד – משמעי, ועל כן נופלת בין הכיסאות ומקוטלגת באופן שלילי . תרבות הטראנס מתוארת לרוב כפרקטיקה הדוניסטית וחסרת כל ערך . בתקופה טעונה פוליטית וביטחונית כמו שנות ה – 90 הרצון להתנתק מהחוויה הישראלית היומיומית התקבל בביקורת קשה ומוסרנית . אולם זו נבעה למעשה מקיבעון באשר להגדרת המחאה הפוליטית . תרבות הטראנס הצטיירה כאסקפיזם טהור ולכן נתפסה כמאיימת רק על העולם הסימבולי ולא על המציאות עצמה . אולם אם נקבל את היותה של מחאה פוליטית דבר משתנה ודינמי, ניווכח לדעת שאיום סימבולי טומן בחובו כוח פוליטי מסוג אחר . מרטין ספרינג ( 1999 Spring ) טוען שהנאה יכולה להיות אקט פוליטי ( ודאי בתקופה של הקפיטליזם המאוחר אשר מדגיש רציונליות, תועלתניות ועבודה קשה עם קורט סגפנות ציונית ) , ולכן הטראנס ( או הרייב במקרה של ספרינג ) יכול להתפרש כשיח פוליטי המאתגר את החברה . ספרינג טוען שפוליטיקה אינה חייבת להיות שלילית, היא אינה חייבת להתנהל על ידי ישיבות ועידה והפגנות זועמות . הרייב, לטענתו, מוכיח שגישה חיובית של פרקטיקה וערכים יכולה לשנות את חייה של האוכלוסייה הרבה יותר מכל מפלגה והפגנה פוליטית אחרת . כך חשב גם חכים ביי ( 2003 ) , הפילוסוף המצוטט ביותר בתחום ה - Electronic Dance Music Cultures ( EDMC ) , שטבע את המושג "טאז" ( TAZ - Temporary Autonomous Zone ) . טאז הוא אזור המעניק אפשרות לאינדיבידואלים לברוח למציאות מקבילה בלי צורך לחשוב על עבודה, חשבונות, חובות וציפיות חברתיות אחרות, וכל זאת ללא התערבות המדינה . באותם רגעים האזור החופשי מותח את הזמן . באזורים החופשיים הללו ישנה אפשרות לצעירים ליצור זהויות חדשות מעבר להישג ידו של העולם הנורמטיבי . עם זאת, התיאוריה של ביי לא הביאה בחשבון את ההשפעות המקומיות שבאפשרותן לחדור מבעד לחומות הנזילות של הטאז, ליצור

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help