sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ליאת שטייר-לבני עמיחי מבקש "שכולם יזכרו" במקומו ובשבילו, לא מתוך זילות או חוסר כבוד לטראומות הלאומיות אלא דווקא מכיוון שהוא שקוע בהן . הן משתלטות עליו והוא מבקש להרחיקן כדי לתת מנוח לנפשו . כפראפרזה על בקשה זו, ספר זה עוסק בדרך שבה בני הדור השני והשלישי לשואה מרחיקים את הטראומה מהנפש על ידי המרת הזיכרון של זוועות קונקרטיות בסדרה של ייצוגים המערפלים אותם . כך, מה שנדמה כהתרחקות מהנושא וזלזול בו הוא למעשה ההפך הגמור - הוא הוכחה לכך שגם לאחר יותר משישים שנה לאחר השואה, בני הדור השני והשלישי לטראומה אינם מסוגלים להתנתק ממנה . * * * מספר מחקרים התמקדו בהיבטים שונים של חדירת זיכרון השואה אל התרבות הפופולרית הישראלית ועסקו בייצוגי שואה בתחומים שונים של המדיה : במערכוני החמישייה הקאמרית, במוזיקה, 9 בשידורי בתוכניות הטלוויזיה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ; 11 בעיבודים של 10 בספרות הדור השני ; הרדיו בזמן משפט אייכמן ; 12 בקומיקס של בני מיתוסים שונים הקשורים בשואה בתיאטרון ; 15 ועדתיים ספציפיים 14 בהקשרים פוליטיים 13 בקולנוע ; הדור השני ; 16 ובשינויים שחלו בפירוש לקחי של הנושא בעיתונות ובספרות ; 17 המחקרים עמדו על השואה והמושג "שואה" בתרבות הישראלית . השינויים שחלו ביחס בין סוכני זיכרון שונים ודנו במעבר מנרטיב שואה קולקטיבי למספר רב של נרטיבים פרטיים . ספר זה מהווה נדבך נוסף למחקרים ולדיונים העוסקים ב"חילוּן" השואה בעשורים האחרונים ובכניסתה אל היום – יום הישראלי באופן 18 הספר מנתח טקסטים ויצירות רבות שעדיין לא נסקרו,מוגבר . מרחיב את הדיון בנושאים שנדונו במחקרים אחרים ומציע פרשנות חדשה לדפוסי הזיכרון של הדור השני והשלישי בתרבות הפופולרית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help