sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אורן אֶרגז להלן, ארבעת חלקי הספר מציעים מהלך גישור שכזה באופנים שונים, ובאמצעותו נענה על השאלות השונות שהוצגו למעלה . חלק א' הוא מבוא למהפכה השקטה בחינוך ולמיינדפולנס . פרק 1 מספק הגדרות בסיסיות לתרגולי התבוננות ומבט סוציולוגי- חיצוני על המהפכה השקטה בחינוך, היקפיה ומופעיה . פרק 2 מתמקד במיינדפולנס כתרגול הנפוץ ביותר במהפכה השקטה . הוא מסביר משמעויות שונות של המושג "מיינדפולנס", מציע התנסויות בסיסיות בתרגול ומבהיר את הקשר של תרגול זה לתרגולי התבוננות אחרים . הפרק מניח תשתית להבנה של פעולת ההתבוננות כליבה של המהפכה השקטה ומספק מבט ראשון על תרגול מיינדפולנס מכיוון המוח . חלק ב' בונה גשר מכיוון תרגולי ההתבוננות אל עבר החינוך . פרק 3 מציב תרגול מיינדפולנס בהקשר היסטורי-תרבותי-חברתי, ובכך מסביר את החיבור בינו לבין החינוך הציבורי שהתהווה בעשורים האחרונים . פרק זה פותח שער להבנה של שתי גישות עקרוניות שאני מציע לחיבור של מיינדפולנס לחינוך אשר ילוו אותנו לאורך הספר : מיינדפולנס בחינוך לעומת מיינדפולנס כחינוך ( mindfulness in education versus as education ) . כל גישה מציגה מיינדפולנס על בסיס מה שאני מכנה "תעודת זהות" ו"דרכון" שונים, מגלמת היסטוריה שונה וגם הבנה שונה של החינוך עצמו . פרקים 4 ו- 5 מרחיבים את הדיון על כל אחת מהגישות . פרק 4 מרחיב את היריעה ומתייחס לתרגולי התבוננות באופן כללי . הוא מצביע על כך שמנקודת מבט היסטורית, המקורות של תרגולי ההתבוננות ושל החינוך בן-זמננו משותפים . שניהם צומחים מתוך מסורות חוכמה עתיקות ממזרח וממערב . מניתוח זה, שבין היתר יציע הקבלות בין גישותיהם החינוכיות של הבודהה ושל סוקרטס, עולה ששילוב מיינדפולנס, יוגה או עיון פילוסופי בחינוך אינם בבחינת חידוש, אלא "החזרת עטרה ליושנה" ; כלומר מיינדפולנס מופיע כאן כחינוך . פרק 5 מתמקד במיינדפולנס, שבמרוצת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help