sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מיינדפולנס והמהפכה השקטה בחינוך מה עושה אדם שמתרגל התבוננות ? מה הם תרגולי התבוננות, מה הוא מיינדפולנס, מה בינו לבין תרגולי התבוננות אחרים ? מה הביא לכך שבמרוצת כשני עשורים, תלמידים שמתרגלים מדיטציה, הם מראה שבעבר לא היה עולה כלל על הדעת וכעת הוא הולך ונפוץ בארץ ובעולם ? ב . שאלות שקשורות בניתוח הקשר בין תרגולי התבוננות לבין חינוך : מה התועלת שבתרגולי התבוננות ומה מטרתם ? כיצד עומדות המטרות הללו ביחס למה שמצופה מחינוך, מבתי ספר, מאוניברסיטאות ? האם התרגולים הללו משנים את פני החינוך, או שמא הם המשתנים בגלל אילוצים שונים שכרוכים בשילובם במערכת בית ספרית ? ג . שאלות נורמטיביות לגבי שילוב התרגולים בחינוך ולגבי מהות החינוך בכללו - האם מקומם של תרגולים כאלו במוסדות חינוכיים ? האם ראוי לשלבם בבתי ספר ובאוניברסיטאות ? מי מוסמך ללמד תרגולים כאלו במסגרת חינוכית ? מה מבטיח שהוראת התרגולים תיעשה באופן ראוי ? האם נכון לוותר למשל על שעת מתמטיקה לטובת שעת מיינדפולנס ? הספר עוסק בשאלות הללו מתוך הנחה שעבור רבים חינוך ותרגולי התבוננות הם שני עולמות נפרדים, ולכן דרוש הסבר לאופן שבו הם נפגשים . לשם הסבר כזה נדרשים גם תיאור והגדרה של תרגולי התבוננות, וגם עיסוק בשאלות על חינוך באשר הוא : מה אנחנו מצפים ממנו ? מה תפקידו בעידן הנוכחי ? מה היחס בין "בית הספר" לבין "חינוך" ? האם בית ספר הוא מוסד רלוונטי בתקופתנו ? הספר אם כן עוסק במהפכה השקטה בחינוך ונטוע כל העת בשאלות הגדולות הללו כי אי אפשר לחמוק מהן . ולשיטתי, לחמוק משאלות גדולות על חינוך זה מעשה לא חינוכי . ההתמודדות עם שני העולמות - חינוך ותרגולי התבוננות - והעמידה על הקשרים ביניהם, הן מעשה של גישור . כפי שאתאר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help