sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אורן אֶרגז הרע, ואולי אף נזקים במקרה הגרוע . הספר הזה נכתב בין היתר כדי שהקהל הרחב, ובמיוחד מורים, סטודנטים, מנהלים, יועצים, הורים, קובעי מדיניות ואף תלמידים ( כל אלו נאמרים כאן בלשון זכר, אך הם מכוונים, כמובן, גם לכולכן ) , יכירו את מגוון האפשרויות שמוצעות גם מתוך ראייה ביקורתית, שבהחלט קיימת בספר . מתוך כך אני מקווה שנשאף ביחד להביא תועלת ולהימנע מנזק . תכני הספר ומבנהו המהפכה השקטה בחינוך היא מהלך שמגלם שינוי מהותי בתפיסה של מוסדות חינוכיים - גנים, בתי ספר, מכללות, אוניברסיטאות . הספר הזה מוקדש להסבר של השינוי הזה, שניתן להציגו באמצעות תיאור קצר של הסיטואציה הבאה : הורה מגיע לביקור בבית ספר ציבורי, הוא עובר ליד כיתה ח' ,1 שבה לומדים היסטוריה, וליד כיתה ח' ,2 שבה לומדים אנגלית . בינתיים הוא "מרגיש בבית" . ואז הוא חולף ליד כיתה ח' 3 ורואה את המורה ואת התלמידים יושבים בעיניים עצומות ומתרגלים מדיטציה . עכשיו הוא כבר מרגיש קצת אחרת : "מה הם עושים ? " ; "מה קרה למורה הזאת ? הבחינה במתמטיקה מתקרבת ובמקום לפתור תרגילים הם יושבים פה ולא עושים שום דבר" ; "מה זה הדבר הרוחני הזה פתאום ? " - אלו רק מקצת השאלות שהורה עשוי לשאול בביקור שכזה . השאלות עולות בגלל היעדר התאמה בין עולם המושגים והאסוציאציות שהורה זה מייחס למושג "בית ספר" לבין הפעילות שהוא צופה בה, שנראית כאילו הגיעה ממחוזות אחרים . תיאור המקרה הזה מגלם שאלות משלושה תחומים שהספר הזה עוסק בהם : א . שאלות שקשורות במהותה של המהפכה השקטה : איפיון התרגולים, מקורותיהם, והאופן שבו הגיעו לשדה החינוך -

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help