sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אורן אֶרגז מיסיונר, אבל לאו דווקא של תרגולי התבוננות, אלא של חינוך . עם זאת, כשאני אומר "חינוך" ייתכן שאני מתכוון למשהו שונה מזה שאחרים מתכוונים אליו . אם יש משהו שהספר הזה מנסה לעשות בחלקים המאוחרים שלו, זה לשכנע בכך שקיימת בעיה בהבנה שלנו את המושג "חינוך", בעיקר כפי שהיא מגולמת ביומיום הבית-ספרי והאוניברסיטאי . הגענו למצב שבו חינוך מובן על ידינו כתהליך שאפשר כמעט להגדירו כ"דע את עולמך ושכח מי אתה" . אני לא טוען בכך שמיותר ללמוד מתמטיקה, היסטוריה או אנגלית, אלא בעיקר מזכיר שהכתובת של כל מקצוע הנלמד בבית הספר, היא בסופו של יום האדם עצמו . חומר הלימוד החשוב ביותר שניתן ללמוד בחיים שוכן ומתהווה באדם עצמו, או אם תרצו, על פי תפיסתי האדם הוא "הצד השני של תוכנית הלימודים" . תרגולי התבוננות מהווים דרך להכניס אל החינוך את מה שנעדר ממנו - התודעה והגוף ; עולם המחשבות, התחושות, הרגשות ואולי מה שמעבר להם . התרגולים הללו מזכירים לנו שבתוך קלחת הלחצים ועננת היומיום נגלים בני אדם שבמודע או שלא במודע מחפשים פשר בחייהם . כבני אדם אנחנו יכולים "להבריז" משיעורי גיאוגרפיה, ספרות או תנ"ך, אך אין דרך להימלט מרחש מחשבותינו ומן הגוף הזה שבתוכו אנחנו שוכנים . תרגולי התבוננות הם דרך לקרב אותנו לעצמנו, ללמד אותנו לקבל את החיים ולנווט את דרכנו בתוכם מתוך פרספקטיבה רחבה יותר . לכאורה ההתכנסות הזאת פנימה נשמעת כמו מהלך אגוצנטרי או בריחה מהעולם . אך האמת היא אחרת . דווקא מתוך ההתבוננות פנימה אל סביבה שהיא אישית כל כך, בדרך כלל מתגלה משהו אוניברסלי יותר על מה זה להיות אדם . מתוך כך אדם מזהה את עצמו באחר, דואג לשלומו ורואה בו שותף מלא למסע . הספר הזה, אם כן, נכתב על אודות המהפכה השקטה בחינוך ומתוכה, אבל באותה מידה הוא גם ספר על חינוך באשר הוא . הטענה העקרונית שאציע בספר היא שתרגולים כמו מיינדפולנס

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help