sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | של מי הילד הזה ? יחסי הורים עם בתי הספר של ילדיהם לסיים בשקט אירועים שבהם נגרמה להם פגיעה . ילדים החוששים מתגובתם הבוטה של הוריהם מעדיפים לעתים קרובות לא לשתף אותם בעוול שנגרם להם ולשאת את כאבם בבדידות . המילה "עדינות", שאבי השתמש בה במכתבו והנדרשת במגע עם ילדים, הנה נדירה באוצר המילים הבוטה, החד - משמעי והנחוש של ימינו . היחסים בין הורים ומורים הנם היום הרבה יותר קולניים ואף תוקפניים . אפשר שצריך ללוות כל ילד הנכנס למערכת החינוך בפתק וירטואלי המזכיר לנו, הוריו ומחנכיו, כי מדובר ביצור עדין ורגיש, ושומה עלינו לכבדו ולהתייחס אליו בעדינות . אין ספק שצריך לשנות את נימת השיח בין בית הספר וההורים ולהשתמש בשפה שקולה ומתונה, שאגב, לא תהיה פחות יעילה . רקע מקצועי בנושא בית הספר וההורים הזיקה המיוחדת והמודעות שלי לחשיבות היחסים בין מוסדות החינוך ואוכלוסיית ההורים ליווי אותי מהיום הראשון לעבודתי ונמשכו לאורך כל שנות פעילותי במערכת החינוך . בשנות השישים המוקדמות התחלתי את עבודתי כמורה לעברית בבית ספר כל - יומי יהודי באחד מפרברי העיר שיקגו בארה"ב . הורי הילדים קידמו את פניי בחום רב, תמכו בי בצעדיי הראשונים בעבודה וסייעו לי להשתלב בבית הספר ובקהילה . הם היו מעורבים בכל המתרחש בבית הספר, החל בבחירת המנהל וצוות המורים, עבור לקבלת החלטות בנושאים פדגוגיים וחברתיים וכלה בסיוע למורים בכיתות . שנות עבודתי הראשונות עיצבו למעשה את יחסי לנושא הקשר הנרקם בין צוות בית הספר וההורים . בשובי ארצה התקבלתי לעבודה בבית ספר "גבעת גונן", בשכונה שנחשבה לאחת הקשות בירושלים . גם שם, בתפקידי כיועצת בית הספר, חיפשתי באופן טבעי ליצור דו - שיח עם ההורים . במשך עשר שנים הנחיתי קבוצות של אימהות בנושאים הקשורים בגידול ילדים, באמצעות משחקים שהן שאלו מבית הספר . עבודת הדוקטור שלי, שמבוססת על עבודתי עם האימהות הללו, דנה בחשיבותו של הקשר הרגשי בין אימהות וילדיהן, קשר המעודד את ההתפתחות ההכָּרנית ( קוגניטיבית ) והרגשית של הילדים . בתחילת שנות השמונים חל שינוי בצביונו ובייעודו של בית הספר - הוא הפך לבית ספר אידאולוגי והיווה אבן שואבת למשפחות מבוססות מכל רחבי העיר שחיפשו מסגרת חינוכית איכותית ומשמעותית בעבור ילדיהן . בבית הספר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help