sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר | 7 הפדגוגית ובתפיסתה באשר למקומו של הלומד בתהליכי למידה והוראה . היא חושפת סיפור אישי שהוביל אותה לרעיון לחולל שינוי פדגוגי במכללה . בפרק השלישי – "אדוות המעיין המתגבר : תהליך הייזום, ההובלה וההפצה של חדשנות פדגוגית במכללה" – הכותבים אולז׳ן גולדשטיין, אמנון גלסנר ולאה קוזמינסקי מתבוננים בתהליך מנקודת המבט של ההנהלה האקדמית, אשר הובילה את תהליך השינוי ועודדה יזמות מלמטה ואימוץ של גישת ה - PBL בידי חברי הסגל . התבוננות זו מפרשת את תהליך השינוי לאור תאוריות העוסקות בשינוי ארגוני ובמנהיגות . בפרק הרביעי – "'למידה מבוססת משהו . . . ' : אימוץ פדגוגיית למידה מבוססת פרויקטים מנקודת המבט של המרצה" – בבי טורניאנסקי ומירב אסף מציגות מחקר שבחן את הצעדים הראשונים של המרצים ששילבו PBL בהוראה, את תפיסותיהם ואת לבטיהם בתהליך שעברו . בפרק החמישי – "'שני פנים למראה' : השיח בשני צוותים בתהליך של שינוי פדגוגי" – סמדר תובל ובתיה רייכמן מתארות את התמות שעלו בשיח בשני צוותים העובדים בשיתוף בתכנון ובהוראה של קורסים בשתי תוכניות הכשרה : צוות של מרצים המלמדים בשנתון הראשון וצוות של מרצים המלמדים את הסטודנטים בתוכנית שח"ף להסבת אקדמאים להוראה . את הפרק השישי – "פותחים דלתות בהדרכה לחדשנות פדגוגית" – תרצה לוין ושרמן רוזנפלד מקדישים למחקר שהתמקד במדריכים פדגוגיים שלמדו בסדנה שנתית וניסו לשלב את הגישה בעבודתם עם הסטודנטים . בפרק השביעי – "למידה מבוססת פרויקטים בעיני הסטודנטים" – אינסה רואה - פורטיאנסקי מביאה התבוננות של מרצה בתהליכי התנסות של הסטודנטים שלה בלמידה בגישת ה - PBL בקורסים ללימודי אנגלית . מחקר זה עקב אחרי שינויים בתפיסה של הסטודנטים ביחס לתפקידם כלומדים ולתפקידה של המרצה, כפי שבאו לידי ביטוי בשפה . גם הפרק השמיני – "למידה מבוססת פרויקט וחוויה מוטיבציונית - רגשית מיטבית בקרב פרחי הוראה : נקודות המבט של תאוריית ההכוונה העצמית ותאוריית הזרימה", שכתבו חיה קפלן וורד רפאלי, מבטא את קולם של הסטודנטים וממוקד בהיבטים מוטיבציוניים בתהליכי למידה בגישת ה - PBL . הפרק התשיעי – "אימוץ למידה מבוססת פרויקטים במכללה להכשרת מורים : מבט כולל על המחקר והתובנות ממנו" – מאת בתיה רייכמן ומירב אסף הוא פרק הסיכום . בפרק זה נעשתה אינטגרציה של ממצאי כל המחקרים ונידונו שאלות שנשארו פתוחות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help