sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 | פורצים גבולות באקדמיה : שילוב למידה מבוססת פרויקטים בהוראה והדיון המשותף שניהלו הכותבים והקוראים לאחר מכן קידם את הכתיבה ואפשר להבהיר רעיונות . את תהליך הובלת החדשנות הפדגוגית במכללה אפשר לאפיין באמצעות מטפורה של "אדוות המעיין המתגבר" . המטפורה מדמה את הרחבת מעגלי האנשים המעורבים בייזום ובמימוש של חדשנות פדגוגית, לאדוות המתפשטות על פני המים ( על פני הכשרות המורים ומערכת החינוך ) . הרעיון התגבש במוחם של יחידים – ד"ר יצחק קורן ( ז"ל ) ונשיאת המכללה פרופ׳ לאה קוזמינסקי – והתפשט והגיע למרצים ומהם לסטודנטים ולמוסדות חינוך נוספים . ברוח המטפורה של "אדוות המעיין המתגבר", פרקי הספר מאוגדים בשלושה שערים : שער ראשון - נביעה ואדוות : ייזום והטמעת חדשנות במוסד אקדמי : בשער זה נכללים שלושת הפרקים הראשונים העוסקים בייזום ובהטמעה של חדשנות במוסד אקדמי . שער שני – פלגי הנחל : התהליך בעיני השותפים : בשער זה נכללים פרקים 4 - 8 ועיקרם בתיאור ובניתוח של תהליך ההתחדשות בעיני השותפים ( הנהלה, חברי סגל – מרצים ומדריכים פדגוגיים - וסטודנטים ) . שער שלישי – נחל איתן : סיכום ומבט לעתיד : שער זה כולל את פרק ,9 שבו מסוכמות התובנות מכלל המחקרים המוצגים בספר, ואת פרק אחרית הדבר, שבו מוצג מבט אל עבר מהלכים עתידיים לייזום ולהטמעת חדשנות באקדמיה . המחקרים המוצגים בספר זה מתמקדים בתקופה הראשונה של התהליך ( שלוש - ארבע השנים הראשונות ) , שבה בלטו מחד גיסא התלהבותם של חברי הסגל וההנהלה מהרעיון ומהרצון להתנסות במשהו חדש, ומאידך גיסא תחושות של עמימות, התנגדות או חוסר אמון בהצלחת התהליך . הפרק הראשון – "למידה בגישת ה - PBL ומקומה במכללת קיי" – חושף את הקורא לצורך בשינוי הפדגוגיה מגישה הרואה במורה את מקור הידע הבלעדי, לגישה הממוקדת ביצירת מוטיבציה ללמידה ובפיתוח מגוון מיומנויות למידה אצל לומדים . כותבי הפרק לאה קוזמינסקי, אמנון גלסנר ואולז'ן גולדשטיין מתארים את תמונת המצב הכללית באשר לשילוב PBL במוסדות חינוך ואת המניעים לשילוב הגישה במכללת קיי . הפרקים שלאחר מכן מביאים נקודות התבוננות שונות – ביוזמת התהליך, בארגון בכללותו, במרצים ובקבוצות מרצים שעבדו יחד בתהליך האימוץ של גישת ה - ,PBL ובסטודנטים . בפרק השני – "למידה מבוססת פרויקטים במכללת קיי : הזווית האישית" – לאה קוזמינסקי, יוזמת תהליך השינוי במכללה, משתפת את הקורא בהשקפתה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help