sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | מיינדפולנס ולמידה חברתית - רגשית בהכשת מורים שלישית, מעֵבר למענה לאתגרי המציאות העכשווית ולחשיבה פרו - אקטיבית לגבי העתיד קיים היבט נוסף ורחב הרבה יותר . מיינדפולנס ולמידה חברתית - רגשית אינם רק בגדר מַקנֵי מיומנויות . מדובר בתחומים מעוגנֵי ערכים שמקורותיהם במסורות חוכמה שונות, שמהותם היא טיפוח חיים מוסריים ומשמעותיים . המטרות הרחבות של הטמעת מיינדפולנס ולמידה חברתית - רגשית בהכשרות ובהשתלמויות מורים, ובעקבות זאת גם בבתי הספר - הן פיתוח בני אדם רגישים, נדיבים, מוסריים, סקרנים ומודעים . אלה לא רק "כישורי חיים" שנועדו לכך שנתנהל בעולם משתנה, אלא גם התנאים לתחושת חיבור עמוקה שלנו עם הווייתנו, פיתוח יכולת בחירה אותנטית ומוסרית וחיי משמעות . לכן, בניגוד לשיעורי כישורי חיים המופרדים משאר שעות הלימוד, האופק שאליו אנו מכוונים הוא מצב שבו המיומנויות, התרגולים והערכים שמיינדפולנס ולמידה חברתית - רגשית מביאים לשיח החינוכי יהיו נוכחים הן בכל שיעור, הן בהפסקות והן בשגרה של הצוות החינוכי, ולמעשה שזורים בכל מארג חיי בית הספר . קודם כול – מורות, מורים, גננות, גננים, מנהלות, מנהלים הספר הזה מתמקד במורות ובמורים, בגננות ובגננים וכמובן פונה גם למנהלים ולמנהלות, יועצים ויועצות, והסיבות לכך רבות . הסיבה הראשונה ניצבת על כלל בסיסי שהמעורבים בכתיבת ספר זה דוגלים בו : מה שמוצע לתלמידים, חייב להיות רלוונטי למורים ; ואם אינו כזה, אין לו מקום בבית הספר לנוכח אתגר הרלוונטיות שתיארנו לעיל . הצורך להתמקד במורים נובע ראשית כול מכך שהם עצמם צריכים לחוש שהתחומים הללו רלוונטיים, לפני שהם יוצעו לתלמידים . הסיבה השנייה היא שהמורים הם סוכני השינוי החברתי הראשונים במעלה, ואין שום סיכוי לשינוי בר - קיימא המדלג מעל ראשיהם ; הכול מתחיל במורים . האיכויות שאנו רוצים לראות בתלמידים, חייבות להופיע ראשית כול במוריהם . כל מצב אחר מייצג מצג שווא, והתלמידים יהיו הראשונים לזהות זאת . מורים ומורות לא יכולים ללמד את מה שלא למדו או תרגלו בעצמם ומצאו אותו רלוונטי וחשוב, לכן יש הכרח להתחיל בהם . קיימים בהחלט היבטים תיאורטיים בתחומים של מיינדפולנס ולמידה חברתית - רגשית, אך המשמעות העמוקה של תחומים אלו גלומה בטרנספורמציה שעוברים מורים המתרגלים אותם עד שהם הופכים להיות מגולמים בהתנהלותם . ללא תרגול כזה הם יידמו למורים להתעמלות המלמדים שיעור כשהם לבושים בג'ינס, מעשנים כבדים, ויושבים כפופים עם הסלולר בזמן שהתלמידים מקיפים את המגרש . תהליך משמעותי בתחומים הללו חייב להתחיל מן המורים ולכלול הן את הכשרות המורים והן את

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help