sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | גיל גרטל " אך מה צריך עוד כעדות ? כמה מאיתנו סיימו את בתי הספר והאוניברסיטאות עם מושג קלוש לגבי למידה של ממש ! אני, חסר המזל שכמותי, אחד מבין אלפים רבים, אשר איבדו באומללות את שנות האביב הכי מתוקות של חייהם, ובזבזו את שנות נעוריהם הרכות על פלפולי סרק . הו, מאז נאור שכלי, פעמים כה רבות חילצה המחשבה על נעוריי המבוזבזים אנחה מחזי, הֵגירה דמעות מעיניי ומילאה את ליבי בצער ! פעמים כה רבות הביא אותי יגוני לקרוא : הו, הלוואי שיופיטר יוכל להשיב לי את השנים שעברו ואינן . הסיפור השני הוא הגותו החינוכית . קומניוס חי בתקופת מהפכה, העת החדשה המוקדמת, ולקח על עצמו מבחירה, כשליחות, לתקן את החינוך ולהתאימו לזמנים החדשים . הוא לא המציא את החינוך במובן של ליווי וחניכה של ילדים בידי מבוגרים, אבל הוא כן המציא את החינוך המוסדר והמתוכנן, שניתן מטעם המדינה לכל הילדות והילדים . קומניוס היה משכיל ובקיא בקשת רחבה של רעיונות, שעברו מדור לדור והתגבשו במשך מאות שנים . ממנו והלאה, בכוח יכולתו להגות רעיונות גדולים, לפרקם לפרטי הפרטים ולארגנם יחד מחדש, התפתחו כל זרמי החינוך המודרני המוכרים לנו כיום . הוא השאיר אחריו יותר ממאתיים ספרים וחיבורים בתיאולוגיה, בהיסטוריה, בפילוסופיה ובחינוך . "איני סבור שיש דבר - מה מועיל ברעיונותיו", היה מי שכתב על יצירתו, ומנגד כתב אחר : "יבוא יום והמוני אנשים טובים ילמדו אותך בקפידה" . בספר זה משולבים, לראשונה בעברית, תרגומים מתוך עשרים וחמישה מספריו . הספרים נכתבו בעולם מושגים שונה לחלוטין

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help