sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אדלר בבית הספר 2 , 1 ותלמידו, ממשיכו רודולף דרייקורסאלפרד אדלר טענו שהתנאי הפסיכולוגי החשוב ביותר ללמידה הוא תחושת שייכות וערך עצמי . ילדים פנויים ללמידה רק כאשר הם מרגישים שייכים, רצויים ובעלי ערך . אך מה המשמעות להרגיש בעל ערך או להרגיש שייך ? הכוונה היא לתחושה ולידיעה שאנשים זקוקים לנו, שואלים עלינו וחשים בחסרוננו . אם אנחנו לא חווים זאת, אנחנו לא פנויים להתפתחות . כאשר תלמיד לא מרגיש שייך, רצוי או בעל ערך — הוא אינו לומד . במקום זאת הוא עסוק בתחושת הערך הירודה שלו, וניסיונותיו לפצות עליה מתגלמים לעיתים במה שאנו מכנים “בעיות משמעת" . נקודת המוצא היא שתלמיד אשר חוֹוה תחושת שייכות וערך איתנה, פנוי לגייס יכולות ללמידת תכנים ולהפנמתם, להתפתחות ולתרומה לעצמו ולחברה . על כן, המטרה הראשונה 1 אלפרד אדלר ( 1870 - 1937 ) התחיל את עבודתו עם אנשים כרופא בווינה ( 1895 ) . בשנת 1900 הוא הכיר את פרויד ובהמשך הפך לאחד מתלמידיו והיה לנשיא האגודה הפסיכואנליטית . בשנת 1911 הוא התפטר מתפקידו בעקבות חילוקי דעות עם פרויד, וב - 1912 ייסד אסכולה חדשה : הפסיכולוגיה האינדיבידואלית, המתייחסת לאדם בדרך הוליסטית, ללא חלוקה לרכיבים שונים של האישיות . 2 רודולף דרייקורס ( 1897 – 1972 ) היה תלמידו וממשיך דרכו של אדלר . כתביו מבוססים על התאוריה של אדלר, ואפשר לראות בהם קשר לפילוסופיה של הדמוקרטיה ולעיקרון השוויון האנושי . דרייקורס כתב את הספר "פסיכולוגיה בכיתה" ( 1976 ) וחיבור זה מתבסס עליו במידה לא מבוטלת .

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help