sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

להיות מורה עם אג'נדה 11 שעלו במהלך היום . במקביל, גיבשנו כללי התנהגות ופעולה ופיתחנו אמצעים לשמירתם . אחד הכללים הראשונים שנדרשנו לגבש עׇסק בתרבות הדיבור בכיתה . בשיחות הבוקר הראשונות שקיימנו שמתי לב שרק מעטים מבין התלמידים מתבטאים בכיתה . היו אלה בדרך כלל הדעתניים והבוטים יותר בעוד האחרים שתקו . ההשערה שלי הייתה שהאווירה בכיתה, הביקורת הרבה שהושמעה והשיח הלא מכבד איימו עליהם, ולכן הם העדיפו לשתוק . בשיחות הבאות דיברנו על כללי שיח, על האופן שיש להקשיב ( למשל, להניח לדובר לסיים את דבריו ) , על האופן שיש להביע אי - הסכמה, ועל עידוד . כשהדובר מסיים, למשל, זה שהקשיב לו יתייחס תחילה למה הבין, מה היה חשוב, מועיל ומלמד בדבריו . כמי שהובילה את השיח, השתתפתי בהדגמת הכלים שלמדנו ובהסברתם . כאשר עודדתי, אמרתי : “זו הייתה דוגמה לעידוד" . כאשר תלמיד קרא תיגר ונהג בניגוד לדעתי הקפדתי להגיב בצורה מכבדת . הבעתי אי - הסכמה כלפי ההתנהגות, ועם זאת כבוד וקבלה כלפי התלמיד שהביע דעה מנוגדת לשלי . התהליך היה איטי מאוד, אך אפשר היה להבחין שהתלמידים אימצו בהדרגה דרכי שיח מכבדות יותר במצבים של חוסר הסכמה . עם שיפור מיומנויות התקשורת בכיתה יכולנו להתקדם לשלב הבא בגיבוש הקבוצה : הצבת מטרה משותפת שתאמן את התלמידים לשיתופי פעולה מתוך התמדה ומסירות . התחלנו להגדיר משימות וליזום פרויקטים קטנים, כמו מסיבות יום הולדת או תכנון משחקי כיתה . אלה לימדו אותם כיצד לשתף פעולה זה עם זה מתוך תכנון, חלוקת תפקידים, הצבת משימות ועמידה בהן .

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help