sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אדלר בבית הספר שאת הבחירות שלנו מניעות לא פעם ביקורת כלפי הבחירות הקודמות שלנו או הזדהות עימן . אני מניחה שבבחירותיי יש מזה ומזה . את דרכי במערכת החינוך התחלתי בשנת 1996 כמורה צעירה, מפוחדת מעט וללא אג'נדה חינוכית . שאיפותיי התמקדו בניסיון לשרוד בג'ונגל, כפי שהצטייר אז בית הספר בעיניי . בחלוף השנים התפתחתי בתוך המערכת וגיבשתי אמות מידה, מוסר וערכים חינוכיים שלאורם אני פועלת כיום . אחד מציוני הדרך שהשפיעו עליי ביותר היה פגישתי עם כיתה מאתגרת במיוחד . עד מהרה נוכחתי לדעת שלפניי קבוצת תלמידים, שאף על פי שבילו יחד במהלך שנתיים, הם עדיין מרגישים נפרדים ; שזולת השהות המשותפת בין ארבעה קירות, שמונה שעות מדי יום, אין ביניהם קשר . המסע שעברתי עם אותה כיתה היה מפרך, מרתק, מרגש, מתסכל ומעצים . בתחילת שנת הלימודים הצלחתי לראשונה לנסח לעצמי בבהירות את עקרונות החינוך שמניעים אותי . את ערכיי . ובעצם, רק בגלל היעדרם של ערכים אלה מהסביבה החינוכית שבה פעלתי, ידעתי לומר על מה לא אהיה מוכנה לוותר . את החודשים הראשונים ללימודים הקדשתי בעיקר לגיבושם החברתי של התלמידים . המסר העיקרי שלי כמחנכת היה : אנחנו לומדים להקים קבוצה שבטוח להיות בה כי היא אחראית לחבריה, לכללים ולהרגלים שמעצבים את ההתנהלות בכיתה, ולתדמית שהיא בונה לעצמה . את מיומנויות התקשורת תרגלנו באמצעות שיחות בוקר שאיתן פתחנו את היום . את חשיבות הקבלה של דעות שונות ושל דרכי התנהלות וביטוי סובלנות הבנו באמצעות דיון בסוגיות

ספרי ניב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help