sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מרד הפריפריות איך ההשקעה באה לידי ביטוי במוסדות החינוך ? למשל, באפשרות למשוך מורים מנוסים ומוכשרים ( שגם כך מוגבלת בפריפריות, גם אם היתרון התקציבי למרכז היה מתבטל ) , במגמות מגוונות ויוקרתיות, בציוד טכנולוגי ומדעי מתקדם, בשעות העשרה ועוד . ותקציב ציבורי הוא רק חלק אחד מההשקעה החינוכית שילדים זוכים לה . יש הורים שיכולים לשלם על שיעורים פרטיים לילדים שלהם ולשלוח אותם לחוגים איכותיים שיספקו העשרה נוספת למה שמספקים בתי הספר המתוקצבים היטב שלהם . לפי מחקרים עדכניים, של רוברט פאטנם ואחרים, אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לצמצום פערים היא השקעה בחינוך הבלתי פורמלי : חוגים, תנועות נוער ומועדונים חברתיים . רשויות עשירות משלימות ומוסיפות השקעות אדירות . זה מתבטא בצוות מקצועי, בחוגים בתוך בית הספר, במגמות לימוד ובגרות, במעבדות, ואפילו ב"כיתות לא תקניות" . רשויות חזקות פתחו כיתות, בשווי מיליונים, על חשבונן, ובכך צמצמו משמעותית את מספר התלמידים בכלל הכיתות . ב- 2018 המדינה חסמה את הנוהג הזה, ואלפי הורים ברשויות חזקות יצאו למאבק . בלחץ שלי, עם ארגון ההורים הארצי, המאבק הפך רחב ורלוונטי לכלל הורי ישראל ונודע בשם "מחאת הסרדינים", שהביאה לצמצום הצפיפות בכיתות כתקן משרד החינוך . מי אחראי לפערים בנתוני הבגרות המצטיינת ? משרד החינוך של כו-ל-נו . ומי מקבל אותם בשוויון נפש ? ממשלת ישראל . שקיבלה בשוויון נפש את הנתונים שלה עצמה, שלא קיימה ישיבת חירום מיד אחרי שהתקבלו התוצאות הללו, ולא קידמה תוכנית חומש לצמצום הפערים האיומים . למה זה אפשרי בכלל ? כי מדובר בפריפריה . "המשעממת" . הרחוקה . הלא-מקושרת .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help