sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

1313 כנצח . הייתי חריג לא רק בשמי, אלא גם במראה שלי . נראיתי גדול מכולם . התנתקתי מהמתרחש סביבי . עשיתי את עצמי מתעניין, אך מחשבותיי נדדו . הרגשה של מקום שהוא בית חסרה לי . השתוקקתי לחזור לאנגליה, לחצות את הכביש ולהיכנס לביתם של סבי וסבתי . ביתם, ששכן מעבר לכביש, היה המקום הבטוח שלי . בכל פעם שהסתבכתי עם הוריי, הייתי הולך לשם ומתקבל בלי שיפוטיות . סבי היה אדם משמעותי בחיי, ותמיד מצאנו שפה משותפת, גם אם לא מילולית . נהגנו לטפל יחד בגינת הבית, והיו לנו הרפתקאות סודיות . סבא היה מסיע אותי לחנות ממתקים, והיינו יושבים שנינו ברכב ואוכלים סוכריות, הרחק מעיניהם של סבתי ושל אבי, רופא השיניים . גם הביקורים אצל דודיי חסרו לי . דודתי הייתה קשובה ומבינה, ובשעות שבהן ביליתי איתה הרגשתי טוב . היא קיבלה אותי כפי שאני . כך למדתי את השיעור הראשון בטיפול : יכולת הקשבה, יכולת קבלה ותיקוף רגשות ( ולידציה ) – עיקרון חשוב שתפגשו בהמשך הספר . בארץ הייתי בודד . בהפסקות שהיתי בשירותים כדי שאף אחד לא ישים לב שאין לי חברים . שנאתי לצאת לטיולים שנתיים, כי שום ילד לא היה מוכן לשבת לידי באוטובוס . בסיום יום הלימודים הייתי חוזר הביתה היישר לשיעור פרטי בעברית . אחי הגדול הציב לי רף גבוה . הוא שלט היטב בעברית, ואילו אני תויגתי כעצלן וחסר מוטיבציה . אבל הוא, לעומתי, "זכה" לאבחנה משלו . כשהיה בן ארבע התגלתה אצלו סוכרת נעורים, והוריי חגו סביבו . אימי הייתה מגיעה לבית הספר בכל יום כדי לוודא שהוא מזריק לעצמו אינסולין ומסיים את ארוחת הצוהריים שלו . כשרמת הסוכר בדמו לא הייתה מאוזנת, הוא היה מתפרץ, מקלל ובוכה . בזמנים כאלה הוריי היו עוטפים אותו בחיבוקים ומגלים הבנה למצבו ללא שיפוטיות . כמה קינאתי בו על שגם כאשר לא התנהג כמו הילד המושלם, הוא זכה לחיבוקם האוהב . אני לא "זכיתי", לא בסוכרת ולא בהבנה למצבי . הפנמתי כבר אז שהתנהלותי הכושלת נובעת מחוסר מוטיבציה ותו לא . באותן שנים המודעות להפרעת קשב וריכוז הייתה בחיתוליה, רחוקה מרחק שנות אור מהשיח בחינוך הממלכתי - דתי שאליו השתייכתי . אימי הייתה מגיעה פעם בשבועיים לבית הספר כדי לבחון מקרוב את התקדמותי בלימודים . בחילות וקוצר נשימה היו תופעות קבועות אצלי טרם הגעתה . היום ככל הנראה היו קוראים לזה התקפי חרדה, אבל אז חשבתי שאלו תופעות נורמליות לנוכח מנמל התעופה במנצ‘סטר - לשייכות

אגם הוצאה לאור

לימן, יהודה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help