sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | שיחות על מחקר איכותני או השיטה החדשנית שלהם, ולנמק כיצד למרות החדשנות המחקר שלהם פועל במסגרת ערכי השדה, מחזק אותם ואף רלוונטי לחוקרים נוספים ( Greenwood et al ) . לסיכום, חוקר טוב הוא חוקר המשתמש Maguire et al ; 2002 , . 2004 , . במחקר כדי להבין את סביבתו ואת עצמו, בתקווה שידע זה יעזור גם לאחרים . ברוח זו אנחנו מקוות שהידע שנאסף בספר זה יעזור לחוקרות ולחוקרים אחרים להבין את עצמם, את מחקרם ואת סביבתם טוב יותר . פרקי הספר הרעיון של "שיחה" הודגם עד כה בדיון בינינו, מיה ודורית, אך הוא מלווה את כל פרקי הספר במובן הרחב ביותר של המושג . בקול הקורא ביקשנו מהמשתתפים להציע תובנות וכלים הנובעים מניסיונם האישי, ולעגנם בדוגמה מחקרית ובהקשר תאורטי, אפיסטמולוגי ומתודולוגי רחב יותר . ואכן הפרקים שנכתבו משקפים רוח זו ומציגים שיחות בין חוקרים, שיחות של חוקרים עם עצמם ושיחות של חוקרים עם משתתפי המחקר . מכאן שמו של הספר "שיחות על מחקר איכותני" . להלן נציג את חמשת שערי הספר . שער ראשון : שיחות על מטרת המחקר . תמר זילבר פותחת שער זה בטענה כי מטרתו של מחקר איכותני ביקורתי לחשוף את המבנה החברתי – כיצד הוא נוצר, את מי הוא משרת, ומה כלליו – כדי לערער על הסדר החברתי . עוד היא מראה שמחקר איכותני ביקורתי יכול להתקיים גם כאשר אוכלוסיית המחקר היא אוכלוסייה פריווילגית ; מני מלכה דן בסוגיה נוספת הנובעת ממטרת הפרדיגמה המחקרית ביקורתית, והיא היות החוקר מעורב בפעילויות של אוכלוסיית המחקר . מלכה מציע כי מעורבות פעילה של החוקר בקרב הקהילה הנחקרת תוך יישום מתודולוגיות משתפות ומוכוונות לפעולה, יכולה להפוך את המחקר לכלי לקידום שינוי חברתי ; דורית לביא טובין טוענת לעומתם כי מטרת המחקר היא פיתוח תאוריות . בפרקה היא דנה בסוגיות הקשורות לפיתוח תאוריה בעזרת נתונים איכותניים . שער שני : שיחות על מהותו של מחקר איכותני טוב . פאולה פדר - בוביס פותחת את השיחה העוסקת בשאלה מהו מחקר איכותני טוב, בהצעת כמה המשגות לסוגיה זו והדגמתן במחקרים שונים ; עמיה ליבליך ממשיכה שיחה זאת ומדגישה את המתח בין סדר לבין יצירתיות שסוגיית האיכות מעלה . ליבליך דנה במתח זה על ידי הצגת ההיסטוריה של הקהילה האיכותנית בישראל וההיסטוריה האישית שלה כחוקרת . אורנית רמתי דביר, שוש דוידסון ועינת לחובר טוענות כי מחקר

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help