sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מבוא : צעד ראשון | 5 לשתף פעולה עם המכון הדמוקרטי בקידום הרעיונות האלו - תחילה באמצעות המודל של ״מרכז עתיד״, ולאחר מכן באמצעות הרעיון של ״עיר חינוך דמוקרטית״ . לאחר הפסקה של שנים שבתי לצעוד בדרך הדמוקרטית שצעדתי בה צעדים ספורים בנערותי . שמחתי כל כך כשהזמנת אותי להיות בן שיח ושותף ביצירת הספר שלך . רביב, כבר שלושה עשורים אתה נמצא במסע אשר כרוכים בו יחדיו שני תחומים שמרכזיים עבורך ומלהיבים אותך : חינוך ודמוקרטיה . אתה משלב אותם זה בזה, חוקר את הקֶשר ביניהם ומנסה ליצור הוויה טובה יותר באמצעותם . כעת יצאת להרפתקה חדשה, כתיבת ספר . לְמה אתה מזמין את הקוראים ? רביב : אני מזמין את הקוראים למסע שיבחן את הצירוף המוכר "חינוך דמוקרטי" בהקשר חדש, הֶקשר של אזרחות, חברה ותרבות דמוקרטיות . בהתבסס על אמונתי שבכוחו של החינוך לשנות ולבנות, אני מבקש לבחון את השאלה הבאה : איך החינוך הדמוקרטי יכול לעצב אדם וחברה דמוקרטיים ? במסע הזה יהיו שלושה שבילים : חינוכי, חברתי ואוניברסלי . הפסיעה בשבילים הללו תחבר את החינוך הדמוקרטי עם שתי תפיסות חשובות בשיח הדמוקרטי העכשווי - הדמוקרטיה ההשתתפותית ( הפן החברתי ) והקיימוּת ( הפן האוניברסלי ) - ותזמן מפגש עם הסוגיות המרכזיות שהדמוקרטיה עוסקת בהן היום . רון : שתי שאלות לפני שנצא לדרך - מי הם הקוראים שאתה מייעד להם את הספר ? ומהי משמעות ה"קפיצה בחבל טרזן" אשר מוזכרת בכותרת הספר ? רביב : הספר מיועד לכל אדם שהדמוקרטיה כתפיסה, כדרך חיים וכדרך חינוך משמעותית עבורו - למחנכים בחינוך הדמוקרטי ; למורים ולמחנכים שרוצים לרענן את שיטות ההוראה-למידה בבית הספר ברוח החינוך הדמוקרטי ; להורים ; לסטודנטים בתוכניות להכשרת מורים ; למקבלי החלטות ; ולקהל הרחב המתעניין בנושא . ואשר לשאלתך השנייה, העניין יובהר בהמשך . בשלב הזה אומַר רק שלפי תפיסתי, קיים קשר בין הקפיצה בחבל טרזן לבין התעוזה אשר החינוך הדמוקרטי מזמֵן . רון : אז בוא נצא לדרך . מהו השביל הראשון ? רביב : אני מאמין שחינוך, במובנו העמוק והרחב, הוא התשתית לחברה . בהתאם לכך אתחיל בשביל החינוכי, וראשית כול אציג ואבהיר את המונח העיקרי בספר : "חינוך דמוקרטי" . רון : גם אני סבור שהצירוף הזה אינו ברור מאליו . מה הקֶשר בין פדגוגיה, תורת החינוך, לבין דמוקרטיה שהיא שיטת ממשל ?

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help