sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | ״ללכת בין הטיפות״ : אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים עם הורים, וכן ניתוח פרשני של התפיסות באשר להורות ראויה כפי שעלו מתיאוריהם את התקשורת בינם לבין ההורים . תקשורת דיגיטלית, תקשורת בין הורים ומורים ותפיסות באשר להורות ראויה : מסגרת תאורטית מחקר זה מפגיש בין שני גופי ידע הנוגעים למעורבות הורים : הספרות המתפתחת בנושא תקשורת דיגיטלית בין הורים למורים, ספרות המעוגנת במגוון תאוריות העוסקות במדיה טכנולוגית ; והספרות הסוציולוגית, העוסקת ביחסים בין המשפחה ובית הספר ומבוססת על המושג "הון תרבותי", שטבע בורדיה . גוף הידע הראשון מצדד בחשיבות של מעורבות הורים, חשיבות שאינה מוטלת בספק, ומתמקד בדרכי השימוש בטכנולוגיה, הפתוחות בפני המורים לצורך שיפור התקשורת ( Olmstead, 2013 ; Ramirez, 2001 ; Thompson et al . , 2015 ) . גוף הידע השני רואה באינטראקציות בין המשפחה לבית הספר זירה רבת עוצמה להטמעה של תפיסות חברתיות ותרבותיות באשר להורות ראויה ( 1999 Crozier, ) . המחקר הקיים בנושא תקשורת דיגיטלית בין הורים למורים בוחן את היתרונות ואת החסרונות של סוגי מדיה שונים ביצירת הזדמנויות לתקשורת בין הורים למורים ( 2006 Lunts, 2003 ; Telem & Pinto, ) וכן את ההעדפות של מורים והורים בבחירת סוגי טכנולוגיה ובַשימוש בהם ( שכטמן ובושריאן, 2015 ; 2012 Palts & Kalmus, 2015 ; Thompson & Mazer, ) . מן המחקרים עלו נקודות חשובות ובהן הנושאים שהורים ומורים מעדיפים להעביר בדוא"ל, במסרונים או בתקשורת פנים אל פנים ; ניהול הזמן אצל מורים והורים כאחד בשל אופי התקשורת הדיגיטלית ; אופייה הרגיש של התקשורת הכתובה ; ורמות שונות של מסוגלות בתחום השימוש במדיה דיגיטלית בקרב הורים ומורים . בניסיון להבין כיצד לייעל עד כמה שאפשר את התקשורת הדיגיטלית עם ההורים, ומתוך כוונה לקדם את הצלחתם הלימודית של התלמידים ( Gilgore et al . , 2015 ) , הסתמכה ספרות זו על תאוריות שונות מתחום המדיה הטכנולוגית, כגון עיבוד מידע חברתי ( 2008 Thompson, ) , תאוריית עושר המדיה ( 2015 , . Thompson et al ) ותאוריית הפצת החידוש ( ; 2012 Blau & Hameiri, Ho et al . , 2013 ) . תאוריות אלו מספקות מסגרת להבנת היחסים המשתנים בין בני האדם לטכנולוגיות . למשל, מחקרים המבוססים על תאוריות אלו הכירו בכך שרמות שונות של קישוריות לרשת ושל שימוש בטכנולוגיה בקרב הורים מרקע

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help