sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 נשים והגירה פמיניסטי, מאפשר ניסוח המגשר על הפער בין האישי והפוליטי, כששני צדי הדיון משלימים זה את זה . מחד גיסא, אמנות משקפת ומעידה על מציאות חברתית, ומאידך גיסא, ניתוח חברתי וביקורתי משפיע באופן עמוק על עשייה אמנותית . אמנות הנה כלי מצוין לבחינת מציאות, מעין מכשיר ניווט בעל חוש כיוון והמחשה ויכולה לשמש וקטור הזורה אור על נושאים חברתיים ותרבותיים . במובן זה, יצירותיהן של האמניות פותחות צוהר אל חייהן בכלל ואל חייהן כמהגרות בפרט . יתרה מכך, כדי להיטיב להמחיש את חוויית ההגירה של נשים ולהתמקד בה, נבחרו אמניות מקבוצת גיל המבטאת בצורה המובהקת ביותר את חוויית הסִּפִּיות הכרוכה במעשה ההגירה . מקרב המהגרות שהגיעו לישראל מברית המועצות לשעבר ומאתיופיה נבחרה קבוצת הגיל של בנות ה"דור אחד וחצי" להגירה . אלו הן מי שנולדו בחוץ לארץ, הגיעו לישראל כילדות או נערות, וכיום הן בגילאי שלושים עד ארבעים . "דור אחד וחצי" הוא מונח המשמש בסוציולוגיה ובלימודי הגירה והוא כולל את מי שהיגרו כילדים או כמתבגרים, בין גיל הילדות המוקדמת לסוף גיל ההתבגרות . דור זה מתבחן בהיותו סִּפִּי באופיו : הוא אינו חווה את ההגירה כניתוק טוטלי ( דור ראשון ) וגם לא כלידה במקום חדש ( דור שני ) . מהגרות אלו ממוקמות בתווך שבין העולמות ומשקפות בצורה מיטבית את חוויית ההגירה כחוויה מעצבת . בנות הדור האחד וחצי חוות את ההגירה בגיל שבו הן מכוננות לעצמן זהות כפולה : מבחינה מגדרית הן מצויות במעבר מילדות ונעורים לבגרות ובה בעת הן נדרשות לכונן זהות לאומית וקהילתית חדשה . משום כך הן מהוות התגלמות מוקצנת ומעניינת של הספיות ושל מצב המעבר שבהגירה . בדומה לבנות הדור האחד וחצי, גם המהגרות הפיליפיניות בישראל חוות תחושות של ספיות מרובה ומרובדת . מהגרות העבודה הגיעו למדינת ישראל כנשים בוגרות, ועם זאת הן חוות ספיות וזרות חריפה וקיצונית, מתוקף שוליותן המרובה הנעוצה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help