sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חובב רשלבך 12 בינארי, לכן בנקודה מסוימת במרכזו מתרחש השינוי האמנותי : שם נוצר האובייקט הסינגולרי החדש . אולם יש הטוענים שהשינוי מתרחש בקצה האחד של ציר ההבנה — הקצה הלא – ברור, שבו נגמרת ההבנה המקובלת ; זה שרק בו מתאפשרת יצירת אמנות חדשה . לכאורה מוצגת כאן סתירה, שכן השינוי, המתאפיין כרגע ייחודי, מתרחש בשני מקומות שונים : האחד במרכז "ציר ההבנה" והאחר — בקצהו הלא ברור . כדי למנוע סתירה אני מוסיף ואומר שיש לראות את השינוי כמתרחש בשני המקומות . לפיכך בשעה שהמתנגדים חושבים שציר ההבנה נתון להתפתחות ) או התארכות ( רק מקצהו הבלתי ברור, אני סבור שהשינוי מתרחש על פני הציר כולו . למעשה, כקו תיאורטי, כולו משתנה ; אפשר לומר שהוא מתארך לשני הצדדים וגם אופן 1 הופעתו נתון לשינוי . בבסיס צורת המחשבה הזו מתגלם רעיון הדיאלקטיקה ההיגליאנית : ביטול, שימור והעלאה . ברם, הצדקת המחשבה שלי נעוצה בשימת דגש על מרכיבי הביטול – שימור ) על היחס בין תזה לאנטיתזה ( כמומנטום אחד בתהליך שמציגה מערכת דיאלקטית, לעומת מומנטום שני המתגלם בהעלאה ) בסינתזה ( . באופן הזה ניתן להתייחס לציר ההבנה כציר בינארי, חד – ממדי . לאור הנאמר לעיל, די בהסבר ראוי שיסודו מיתי ) למשל, 3 וכו' ( על 2 רעיון "השאיפה לאפס"דיאלקטיקת האדון והעבד, מנת להצדיק את קו מחשבתי . במילים אחרות, אוכל להתבסס על טיעוניו הנאו – רטוריים של רולאן בארת ) 1915 - 1980 ( כל עוד הם בני תוקף . תוקף של סברה רטורית ייקבע על פי ההקשר שבו הוא נטען . לשם כך אבחן את תקפות הנחותיי לאור סברותיו של בארת 4 ובהתאם להקשרן . בטרם אמשיך, ברצוני להדגיש שבספר זה שאלתי איננה "מהי יצירה אמנותית איכותית ? ", אלא "מהו מקום היצירה האמנותית האיכותית ? " . לפיכך הנחת היסוד שלעיל, באשר לאיכות היצירה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help