sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דרור הררי פעילים וגוף עבודתם ממשיך להתפתח . כאמור, היה אפשר לכתוב על אמנים רבים נוספים שאת עבודתם ראיתי במהלך שני העשורים האחרונים - הרקדן, הבמאי ואמן הפרפורמנס נייג'ל צ'רנוק, יוצרת המחול-פרפורמנס אמילין קלייד, אמנית הפרפורמנס הלן פריס, אמן הפרפורמנס טים מילר, וגם נאו בוסטמנטה, סטלרק, אדריאן הולס, אורית אשרי ועוד - אולם העדפתי מיקוד וניתוח של עבודות ספציפיות על פני התפזרות בין שלל דוגמאות . אף על פי שחלף למעלה מעשור מאז צפיתי בעבודתם החיה ( ובהמשך בתיעוד של עבודות נוספות ) , הפרשנות שאליה ייחשף הקורא בין דפי הספר עומדת בעינה, ואף ( לטעמי ) מתחזקת לנוכח מצבו של הסובייקט בעידן של דהרה טכנולוגית הבולעת אותו אל תוך יישומים טכנו- תקשורתיים, תוכניות ריאליטי ורשתות חברתיות . אין להבין את הצגת העצמי של היוצר באמנות, וכן את הופעת המבצע בתור עצמו בפרפורמנס ארט, כתופעה מובנת מאליה . נהפוך הוא, חוקרת הפרפורמנס ארט קריסטין סטיילס ( Stiles ) רואה בכך גורם רב משקל בתרומתו לערעורן של השקפות אסתטיות דומיננטיות ולשינוי מגמות באמנות במחצית השנייה של המאה ה- 20 . היא כותבת : "עצם הרעיון של הצגת העצמי [ . . . ] במקום תחליף אובייקטיבי לעצמי זה ( התגלמותו באובייקט ) היה 5 מתבקש לשאול ונותר מאתגר לרעיונות מסורתיים של האמנות" . בעקבות סטיילס : אילו "רעיונות מסורתיים של האמנות" הצגת העצמי מאתגרת ? אמליה ג'ונס ( Jones ) , היסטוריונית של אמנות וחוקרת אמנות גוף, טוענת שהשיח ההגמוני של האמנות ומוסדותיה התעלמו או דחקו לשוליים גילויים של פרפורמנס ארט מכיוון שאלה נשענו 5 . Kristine Stiles , " Uncorrupted Joy : International Art Actions", in : Paul Schimmel ( ed . ) , Out of Actions : Between Performance and the Object 1949 - London and N . Y . : Thames and Hudson, 1998, p . 234 1979,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help