sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מופע- העצמי לתופעה לגיטימית, אפילו ממוסדת, הנחקרת באקדמיה, נלמדת בבתי הספר לאמנות ומצמיחה דורות של אמנים צעירים אשר מוצאים בה אמצעי נוסף לביטוי יצירתי אשר לו ביקוש בפסטיבלים, בכנסים ובתערוכות . הפרפורמנס ארט מתאפיין בחתירה תחת כללי המיון המקובלים, כשהוא ממציא זהויות צורניות חדשות מפירוק האלמנטים המרכיבים קטגוריות אמנותיות מובחנות והרכבתן בכל צורה אפשרית . הוא בין-תחומי ואינו מצטמצם לשום קריטריון מגביל כאשר הוא לוקח מכל הבא ליד מסביבתו התרבותית והאמנותית, כפי שמסביר קולין קאונסל ( Counsell ) : "אין לו מגבלות של סיווג מכיוון שהוא לא עושה שימוש בשפה אסתטית אחת הניתנת להגדרה . [ הוא ] יכול להיות מורכב מכל דבר, ולכן הוא לא מעורר או 4 מספק ציפיות כשלהן - הדרישה היחידה לגביו היא שזה יקרה" . זהו מדיום חי ומגולם בגוף, שמתהווה על קו התפר העדין שבין החיים ובין האמנות, בין המציאותי ובין המדומה, בין הסובייקט לאובייקט . מאז פרץ כתופעה אמנותית ניסיונית וחתרנית בשלהי שנות ה- ,60 הפרפורמנס ארט מתאפיין בדינמיות גבוהה ובגיוון . בסופו של יום - והדבר תקף לכלל תחומי היצירה האמנותית - אנו חשופים רק לחלק ( קטן לרוב ) מגילוייה המרובים של התופעה . כדי להתמקד ולהגדיר את מושא המחקר הצבתי לעצמי כלל - לכתוב רק על אמנים שאת עבודתם ראיתי, ומהם להתמקד במובהקים ואולי אף במוכרים יותר . את כל היוצרים והיצירות שבהם עוסק הספר ראיתי בלונדון במחצית השנייה של שנות ה- 90 . פרט לאורלן, שבהרצאותיה נכחתי בתל אביב ובלונדון, צפיתי גם בעבודותיהם של אמנית הפרפורמנס הבריטית בובי בייקר, האמן האיטלקי-בריטי פרנקו B , היוצרת האמריקאית המפורסמת קארן פינלי וכן אנני ספינקל, כוכבת הפורנו שנהפכה לאמנית פרפורמנס . כולם עדיין 4 . Colin Counsell, Signs of Performance : an Introduction to Twentieth - Century Theatre, London and New York : Routledge, 1996, p . 210 . הדגשה שלי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help