sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

תמר אשורי 14 שכאשר הוא מחבר תיל לסוללה ) כמו זו שפעלה בחלל הפה של וולטה ( , חוט הברזל הדומם מתעורר לחיים ומושך אליו פיסות ברזל הממוקמות בסמיכות לו . כשכיבה את הסוללה נעלם הכוח המסתורי והברזל נעשה דומם . סטורג ' ון הבין שבכוחו של האדם להחיות באמצעות סוללה את הזרם החשמלי . ההמצאה שסטורג ' ון גילה — האלקטרומגנט — פורסמה בכתבים מדעיים , אבל נראתה בלתי שימושית בעליל . מה בדיוק אפשר לעשות בכוחות המסתוריים המחיים את הברזל ? התשובה לשאלה באה ממקום בלתי צפוי , מכיתת לימוד בבית ספר באלבני ) Albany ( , ארצות הברית . המורה , איש צעיר ושמו ג ' וזף הנרי ) Henry ( , הראה לתלמידיו בסוף שנות ה – 20 של המאה ה – 19 שאם מצמידים לסוללה הנמצאת במקום אחד חוט תיל ארוך ) גם חוט שמגיע לחדר הסמוך , לקצה המסדרון או לקומה העליונה ( ובקצהו האחר של החוט מציבים לשונית קטנה ממתכת , עובר זרם חשמלי לאורך התיל ומפעיל אלקטרומגנט שמושך אליו את הלשונית . כאשר הלשונית נצמדת לאלקטרומגנט נשמעת נקישה . כשמכבים את הסוללה , הלשונית ניתקת מהאלקטרומגנט . ברגע שמפעילים שוב את הסוללה , הלשונית חוזרת למקומה ומשמיעה עוד נקישה . כדי לשמח את תלמידיו החליף הנרי את הלשונית בפעמון קטן . הוא הראה לתלמידים שכאשר אחד מהם מפעיל ומכבה את הסוללה בתוך הכיתה שומעים בני כיתתו היושבים בחדר אחר את צלצול הפעמון . הנרי הבין שלא מדובר בקוריוז כיתתי בלבד אלא באפשרות להעברת מסרים ממקום למקום , אם יוסכם שכל אות באלף – בית תיוצג על ידי צירוף מוגדר של נקישות או צלצולים . בהדרגה התחיל לפתח מערך כזה בכיתותיו . הטלגרף הראשון הופעל למעשה על ידי תיכוניסטים שהצליחו להעביר מידע לחבריהם הממוקמים במרחק , במהירות העולה על מהירות תנועתם . ג ' וזף הנרי הממציא פרסם את ממצאיו בכתבי עת מובילים ועסק בפיתוחם באוניברסיטת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help