sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לכתוב בשפת האחר 10 הספרות בעשורים האחרים, נשענים על האבחנה האתנית כמושג המפתח המגדיר את הזהות הקולקטיבית המרכזית . העיסוק באחר במחקר הספרות פירושו עניין בספרות של מיעוטים ; עניין בספרות מינורית ; עניין בספרות של קבוצות שבאופן היסטורי נדחקו לשוליים ; עניין בייצוג חוויות של זהויות מקומיות ; וגם עניין ליברלי כללי בחיזוק זהות של קבוצות תרבותיות ובעידוד השונות התרבותית והרב – תרבותיות . העיסוק באחר גרם להרחבת הקנון הספרותי ולהצגה של מערך שלם של נושאים חדשים למחקר ) 49 - 47 : 1997 Culler ( . חקר האחר בספרות עוסק גם בשאלת היחס בין ההגמוניה של השיח המערבי ואפשרויות ההתנגדות לו . הוא משתמש בפוזיציה של השוליים כדי לחשוף את הנחות השיח של הרוב ולהוכיח עד כמה אנו כפופים לקולקטיביות ההגמונית ומטילים צורת חשיבה "לבנה" ) מערבית, אירופאית ( כשאנו חושבים על האחר . העיסוק באחר שואל עד כמה נתונים אנו למניפולציה על ידי צורות תרבותיות, ומראה עד כמה התרבות עצמה היא מבנה אידיאולוגי משתנה . מגמה זו הביאה לקריאה רגישה ומורכבת יותר של זהויות האחר . הפניית משאביו של מחקר הספרות למי שלא הוצגו בתוך הקול הספרותי לצד הקולקטיביות המדומיינת של האנחנו, פירושה העמדת האחר במרכז, באופן שבו זהויות אחרות, לרבות הגמוניות, נקראות כאחר של הפריפריאליות . שפת האחר שפתו של האחר היא לשונו הפיזית, השפה שאותה דוברת קבוצת ההשתייכות האתנית שלו ולעתים גם לשון הכתיבה שלו, אבל היא גם, ובעיקר, לשונו התרבותית, התודעתית ; היא נוכחות פיזית ומנטלית, שהרי הסובייקט מתכונן בתוך השפה, זהותו ומערך הידע שלו נוצרים במסגרתה ) פוקו 2005 ( . התודעה העצמית, המבוטאת באמצעות השפה, השפה התודעתית נוצרת במסגרת שיח המייצר הנחות מסוימות ומערכות מושגים האחראים לידע על המציאות, לחשיבה עליה ולהבנתה . המחשבה איננה מנותקת מן הלשון הכותבת אותה והדוברת אותה ; באמצעות השפה ובמסגרתה חושבים בני האדם על עצמם, חווים את עולמם ומבינים את עצמם . שפה מעצבת עבור הסובייקט את דמות עולמו, מתרגמת אותו וממיינת אותו . הלשון עצמה, בהיותה חלק מן השיח, כופה אחרוּת או עצמיות על הדובר אותה . השיח מבנה הבדלים לאומיים או תרבותיים ; בתוך השיח נוצר המבט על האחר המקבע אותו כדבר – מה מושחת, פורע סדר ומאיים ) פוקו 1996 ( . אלה אינם

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help